-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Enda en ramp fra Seat
Det virker som Seat har større frihet enn de tre andre volummerkene i VW-konsernet. De dukker i hvert fall opp med avvikere mye oftere enn de andre. Heldigvis.
Det er egentlig synd at importøren har en så nøktern oppskrift for Seat-representasjonen. Her er alt som heter glede og spontanitet og pasjon eliminert ved hjelp av en distribusjonsform som bør skje mest mulig via nettet.
Et par butikker finnes det riktignok, men jeg tviler på at du bare kan stikke innom der og si at du gjerne vil ha en prøvetur med Formentor.
Kanskje blir du hevet ut. Kanskje vil de ikke en gang vite hva Formentor er. For det er nemlig ikke engang sikkert at de kommer til å hente hjem Cupra-modellene.
For meg ser det ut som Volkswagen-gruppens festligste familiemedlem skal kveles under et teppe av e-markedsføring fordi noen av prinsipalene har oppdaget at nå skal de drive med Mobility og glem bilmoro.
På den annen side er det ikke sikkert at Formentor blir virkelig heller. Når den nå debuterer i Genève heter den konsept, men den virker som den er helt klar til å trilles rett ut av nærmeste forhandler (bare han ikke er i Norge.)
Vi snakker om den første egne Cupra-modellen etter at merket fikk en selvstendig AMG-type status.
Jeg aner ikke målene, men den ser ut som en Ateca pluss, bortsett fra at nå trekker den i retning av coupé. Og med helt utvilsomme Seat designlinjer.
Bare sjekk den hekken. Den kunne ikke kommet fra noe annet sted.
Det eneste vi vet om harde data er at den har en 242-hesters motor, og at det er en plug-in hybrid og at den skal kunne klare 50 kilometer etter WLTP.
Jo – og så har den en ti-tommers berøringsskjerm oppå dashbordet.
Dessuten leker splitterne foran høyere marktrykk. For alt jeg vet, det kan godt være at denne er seriøst rask også.
Det blir mye å se på hos Seat i år. Kick-scooteren, deres lille Minimò og denne seriøse cross-overen.
Ganske godt gjort å presentere disse to, så forskjellige, på samme dag. Jeg vet ikke om noen andre i VW-familien som hadde klart det.
PS!
Du finner selvsagt Formentor på Spania-kartet også. Halvøy på Mallorca, faktisk.