-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Den fine balansegangen
Når Audi nå lanserer sin nye S8 påstår de å ha funnet den rette formelen for dynamikk og komfort.
Å konstruere en bil med dynamiske kjøreegenskaper, som samtidig skal gi maksimal komfort på lange turer, er ingen enkel oppgave. Audi har lang erfaring på dette feltet, og de hevder nye S8 er bedre enn sine forgjengere på alle områder.
Bi-turbo V8-maskinen med mild hybridteknologi under det lange panseret byr på 571 hestekrefter og har et dreiemoment på hele 800 Newtonmeter. Krefter og moment nok til at du holde følge med de fleste ut av lyskrysset.
Men S8 er ikke en bil du kjøper på grunn av den raske akselerasjonen. Den store Audien er som skapt for lange, raske reiser på autobahn, og den var lenge alene i luksussegmentet med firehjulsdrift som standard. Et pluss når mye muskler skal ned i snø- og isdekte veier.
Den typiske S8-eieren sitter nok primært bak rattet selv, men det mangler ikke på komfort i baksetet heller.
Det sørger det prediktive, adaptive chassiset for, i kombinasjon med luftfjæringen som tilpasser seg underlag og kjørestil. Straks dørhåndtaket berøres løfter bilen seg hele 50 mm for å lette inn- og utstigning.
For at du skal få nyte det eksotiske brølet fra V8-eren sitter det aktive flaps i eksosanlegget som sørger for crescendo, i takt med turtallsøkningen.
For maksimal komfort på lange turer har S8 aktiv støydemping i musikkanlegget for å fjerne uønsket støy – tilsvarende teknologien som benyttes i hodetelefoner konstruert for bruk på fly.
Et mildt, 48 V hybridsystem sørger for å dempe forbruket ved at bilen «seiler» når belastningen er minimal, samtidig som halvparten av sylindrene tar en pause.
Det er diskrete, men likevel godt synlige detaljer som skiller en S8 fra sine mer moderate søsken. Detaljer i front, sideskjørt, speilhus og felger, og ikke minst det spesielle eksosanlegget med to doble enderør.
Nye S8 er leveringsklar mot slutten av 2019.