-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
DS på gode avveier
Er det DS vi må støtte oss til for å få noen konseptideer som er litt annerledes? Aero Sport Lounge virker svært lovende blant alle såpestykkene med påklistrete aerodynamiske finesser.
Citroën har brukt Lounge-uttrykket tidligere.
Det gjør ikke noe at DS overtar det – de er jo tross alt i familie.
Det som heller ikke gjør noe er at de første bildene av konseptbilen de skal vise i Genève ser såpass spennende ut som de gjør.
Markert front, overdrevne Lexus-tendenser kanskje – både der og bak, karosserisider som bulker i alle retninger, ut og inn og opp og ned, høy sittestilling med mye glass, og noe som ser ut som en ganske spennende profil.
Hørte Thierry Metroz, designsjefen der, klagesangen min i går over Polestar og BMW og alle uspennende konsepter der man skal sikre seg på alle bauger og kanter?
Jeg har lovprist ham før jeg, sist nå i høst da han lagde en greie for studenter der de ble oppfordret til å tenke helt andre veier.
Det er klare tendenser her også, til at de etablerte DS-designerne har klart å tenke helt nytt.
Fem meter lang, da har de selvfølgelig noe å boltre seg på. Og med 23-tommere blir så klart uttrykket litt tøffere enn hvis noe slikt kommer på gaten.
Og spesifikasjonene, med 500 kW og 110 kWh batterier og masse teknologi fra Formel E bilen deres, blir allikevel helt uinteressant i denne sammenhengen.
Interiøret og materialene der blir imidlertid ikke uinteressante. Ny interaksjon i føreravdelingen er noe man bare må regne med i disse dager, og at overgangen mellom virkelig og virtuell blir stadig mer utvisket er heller ikke noe å gjøre ved.
Men å hente inn halm, dyrket og høstet inn på gammaldags vis i Burgund, er selvfølgelig en kjempe-gimmick, men av den typen jeg applauderer for den viser at det fremdeles er materialer der ute man kanskje med fordel kunne bruke mer av.
Det er selvfølgelig mange flere detaljer å ta med seg fra dette konseptet, og det skal jeg love å gjøre. Jeg kommer til å kunne ta meg god tid der også – DS er det eneste PSA-merket som kommer til å vise seg frem på messen i år.