Honda HR-V Sport
Honda HR-V Sport
Honda HR-V Sport
Honda HR-V Sport
Honda HR-V Sport
Honda HR-V Sport
Honda HR-V Sport

To like, men ikke helt like - Del 2

Honda HR-V Sport og Mitsubishi Eclipse Cross er to kompakte, og tilsynelatende like SUV-er. Men det er utenpå.

Publisert Sist oppdatert

Mer utstyr
Begge førerne satt best i Mitsubishien, den har i tillegg to soltak, eljusterbare seter, varme i rattet og varme i frontruta.

Mitsubishi Eclipse byr også på adaptiv cruisekontroll (men har dessverre ikke køfunksjon), den har ulike kjøreprogrammer for firehjulsdriften, headupdisplay, varme i et baksete som kan justeres 20 cm i lengderetningen. I tillegg kommer et mer moderne dashbord.

Men navigasjon mangler i Eclipse Cross. Her henvises brukeren til Android Auto eller Apple CarPlay. Honda har Garmin navigasjon som fungerer helt greit.

Hondas klassiske instrumentering med tre runde klokker oppleves gammeldags i 2019. Det hjelper ikke med øko-knapp og en grønn økoring rundt hovedinstrumentet som forteller at du kjører økonomisk nær sagt uansett hvor fort det går, mens grønnfargen umiddelbart forsvinner så snart girspaken flyttes til sportsmodus, uansett hvor forsiktig det kjøres.

Tørste
I forbruk skiller det knapt noe mellom de to. Begge oppgis til 0,70 liter/mil (159/162 gram CO2/km) Forbruket imponerer ikke og blir vanskelig å videreføre inn i EUs skjerpede 2021-krav.

Dette er altså modeller som fort kan forsvinne fra bilbutikkene i 2021 om de ikke kommer tilbake som hybrider a la Mitsubishi Outlander og Honda CR-V.

LES VIDERE:

- Innledning

- Del 1

- Del 2

- Konklusjon

- Testdata

- Testpoeng

Powered by Labrador CMS