-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Octavia Scout
Skoda har nylig lansert femte generasjon Octavia. Nå følger varianten som står høyest på ønskelisten til norske Skoda-kunder.
Skoda Octavia Scout er et vanlig syn på norske veier. En praktisk, ujålete familiebil med plass til det meste og god fremkommelighet.
Nå lanseres fjerde generasjon av den populære familiebilen med røffe detaljer, off-road-look, ekstra bakkeklaring og firehjulsdrift. Nå med enda mer plass og mulighet for ren forhjulsdrift for dem som klarer seg med det.
Les våre førsteinntrykk av nye Skoda Octavia
Octavia Scout leveres kun som stasjonsvogn, og det er jo karosseriformen nordmenn flest uansett velger. Den har «Rough-Road» pakke som standard, noe som inkluderer beskyttelse på undersiden og 15 mm ekstra bakkeklaring.
Bilen er ingen off-roader, men med firehjulsdrift tar den seg godt frem på røffe veier, sommer som vinter, og den er ideell for trekking av campingvogner, hestehengere eller båthengere. Med sterkeste motor kan den trekke inntil to tonn.
Nye Octavia kommer for første gang som ladbar hybrid
Med en lengde på 4.703 mm og en bredde på 1.829 mm er den henholdsvis 16 mm lengre og 15 mm bredere enn forgjengeren. Bagasjerommet, som ifølge Skoda er det største i segmentet, har en kapasitet på 640 liter – en økning på 30 l.
En ny, evo-generasjon 2.0 TDI varter opp med 200 hestekrefter og maks dreiemoment på 400 Newtonmeter. Denne leveres også i en versjon med 150 hk. Foretrekker du bensin er sterkeste alternativ 2.0 TSI med 190 hk.
Alle disse leveres i kombinasjon med 7-trinns DSG og firehjulsdrift.
Les om de sportslige Octavia RS-modellene
Mindre aktuelt for Norge, men sikkert populært i markeder med mildere klima enn vårt, er de nye utgavene med forhjulsdrift. Her tilbyr Skoda en 2.0 TDI med 115 hk og en 1.5 TSI med 150 hk – begge i kombinasjon med 6-trinns manuell girkasse.
I tillegg lanseres e-TEC 1.5 TSI med mild hybridteknologi og kombinasjonen forhjulsdrift / 7-trinns DSG automat.
Designmessig skiller Scout-modellen seg ut med spesielle støtfanger og integrerte skliplater i alu-look foran og bak, samt sort plast-trim på skjermer, sideskjørt og nederst på dørene. 18-tommers spesialfelger er standard, men bilen kan også bestilles med 19-tommere.
Frontsplitter og diffuser, takrails, speilhus og vindusrammer har blank finish.
Octavia Scout leveres med LED tåkelys som standard, men kan også bestilles med full LED Matrix hovedlys som automatisk tilpasser lysene til kjøreforhold og møtende trafikk.
Innendørs er det meste som i en vanlig Octavia, inkludert et moderne dashbord med stor, frittstående skjerm på inntil 10 tommer og digitale instrumenter.
Krom-detaljer pynter opp dashbord, dører og håndtak mens kontrastsømmer er på plass på senterkonsoll og seter. Pedalene har aluminium-finish. Skoda lover ytterligere detaljer i begynnelsen av juli. Da får vi nok også de norske prisene.