BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021
BMW M5 2021

BMW fornyer M5

BMW lanserer nå en oppgradert utgave av sin muskel-sedan. Som tidligere får du den i to graderinger.

Publisert Sist oppdatert

Dagens M5 kom på markedet i 2017 og får nå en midtlivs facelift som inkluderer en rekke forbedringer. Sammen med Mercedes-AMG E-klasse og Audi RS6 er M5 blant bilene som begeistrer entusiaster samtidig som den er en velfungerende familiebil.

Hjertet i nye BMW M5 er en turtallsvillig 4,4-liters V8-motoren som byr på 600 hk i standardversjon og 625 hk om man vil ha «det lille ekstra» og krysser av for «Competition» når bilen bestilles. Begge modellene har et maksimalt dreiemoment på 750 Nm.

Kreftene fordeles gjennom automatgirkassen M Steptronic og M xDrive firehjulsdriftssystemet som lar deg kombinere sportsligheten og presisjonen fra bakhjulsdrift med det maksimale grepet firehjulsdrift gir.

Systemet kan konfigureres ut ifra individuelle behov. Dermed kan puristene fortsatt nyte egenskapene til den klassiske bakhjulsdriften ved å enkelt deaktivere firehjulsdriften. Den aktive M-differensialen fordeler kreftene effektivt mellom bakhjulene.

En «vanlig» ny BMW M5 gjør 0-100 km/t på 3,4 sekunder, mens nye BMW M5 Competition gjør samme øvelsen et tidel raskere. 0-200 km/t går unna på henholdsvis 11,1 og 10,8 sekunder. Den potensielle toppfarten nås ved 305 km/t.

Nytt ansikt
Den oppgraderte M5 skiller seg ut med finpusset eksteriørdesign med skarpere linjer. Frontlyktene har blitt smalere, og de nye L-formede kjørelysene gir bilen ny karakter.

De store luftinntakene i frontspoileren er blitt mer markante, og den velkjente nyregrillen er også tilpasset det nye uttrykket. Sett bakfra kjennetegnes nye BMW M5 av nye, mørktonede baklykter med nye linjer, ny støtfanger og ny diffusor.

M5 Competition er spekket med eksteriørdetaljer i høyglanset sort materiale. Det lille «Competition»-emblemet under M5-logoen på bagasjelokket er den lille prikken over i-en.

Ny teknikk
I interiøret ses endringene først og fremst på infotainment-skjermen som nå måler 12,3" og det nye betjeningselementet rundt girspaken.

Med de nye knappene «Setup» og «M Mode» kan føreren i enda større grad endre på bilens innstillinger og kjøreprogrammer etter eget ønske. Som på BMW M8 kan man eksempelvis nå stille inn oppsettet for bremsene mellom de ulike kjøreprogrammene.

Oppgraderingen innebærer også nytt oppsett på dempere og finjustert chassis.

Med BMW M5 Competition får man også et eget sportsunderstell (7 mm lavere), samt modifiserte motorfester og andre tekniske løsninger som spisser kjøreegenskapene ytterligere. BMW lover også et mer distinkt lydbilde i M5 Competition.

Nye interiørfarger, nye eksteriørfarger, nye felger og flere utstyrsalternativer står også på menyen. Nye BMW M5 byr dermed på enda mer komfort, sport og individualisering – både til hverdag og til fest.

Produksjonen av nye BMW M5 starter i sommer og prisen begynner på kr. 1.641.200, eks. levering.

Powered by Labrador CMS