-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Italienske sykler for italienske biler
Fiat- og Alfa- og Lancia-eiere er ganske fanatiske, og alle merkene har norske merkeklubber. Men hvor mange brandede sykler finner man i disse gruppene? Syklene finnes de – i stort utvalg.
Dette er gjennomført merkevareforlengelse.
Det finnes for eksempel en Abarth-sykkel som leveres i den typiske trekassen, helt lik den trimmingssetene kom i for 60 år siden.
Den eneste fastnav-sykkelen i katalogen er selvfølgelig en Alfa Romeo-merket skapning. Sykler basert på Fiat 500 er designet på Fiats eget designsenter, og Lancias er svarte med stilige hvite kontrast-striper.
Smoking møter pedaler.
Skjønt pedaler – vi finner en rekke elektriske sykler i utvalget også.
Det hele kommer fra en produsent som heter Compagnia Ducale og som ikke har drevet i denne bransjen lenger enn siden 2006.
Bianchi, som har vært inn og ut av Fiat-sfæren i alle år, har bygget sykler siden 1885, men mens Ducale hele tiden har vært innstilt på å forlenge andre merkers «brand value», er Bianchi helt klare på at de bygger sine egne sykler.
Ingen Private Brand der i gården.
Compagnia Ducale tar den derimot helt ut på vegne av den italienske delen av FCA-gruppen. Er du en Alfa-mann får du det hele, fra barnesykkel til en Extreme Fat el-sykkel.
De er kjente komponenter de bygger inn i syklene sine, motor fra Bafang (inntil 750 W) på elsyklene, fjæring fra FireLink, seks trinns gir fra Shimano eller fra Shimato på elsyklene.
Noen av syklene kommer nå forresten komplette fra MTB Dolomiti.
Jeg har ikke våget å spørre vår god forbindelse, Torgny Fjeldskaar, hva han syns om disse. Bak seg har han blant annet Cannondale, BMW og BMC i Sveits, og han pleier å vite hvordan en sykkel skal se ut og er ganske klar når han snakker om dem.
Jeg har en følelse av at en entusiastisk FCA-forhandler vil være mer begeistret enn ham.