-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Porsche lanserer ny 911 Turbo
Toppmodellen, 911 Turbo S, er allerede på markedet. Nå følger den litt mer moderate 911 Turbo i to karosseriformer – Coupé og Cabriolet.
Nå har jo etter hvert Porsche innført turbo over så godt som hele linjen, men de opprettholder selvsagt sin godt innarbeidede Turbo-betegnelse. Den finner man jo sågar på Taycan, som slettes ikke har noen turbo.
I mars presenterte Porsche 911 Turbo S-modellene med hele 650 hestekrefter, og nå følger de litt «folkelige» 911 Turbo.
Skjønt folkelig – bilene har en sekssylindret bokser med et slagvolum på 3745 ccm, toppeffekt på 580 hk (opp 40) og maks dreiemoment på 750 Newtonmeter – også det en økning på 40.
Omsatt til ytelser betyr det null til hundre på 2,8 sekunder og toppfart på 320 km/t.
Kreftene fordeles til alle fire hjul via en 8-trinns dobbel clutch girkasse (PDK i Porsche-vokabularet). Firehjulsdrift og -styring er standard i 911 Turbo-utgavene. Det samme er aktivt chassis.
Hjulutrustningen sørger for solide fotavtrykk – 255/35R20 foran og 315/30R21 bak. Sporvidden foran er økt med 42 mm fra forgjengeren. Bak måler bilen eksakt 190 cm i bredden.
Solide bremseegenskaper er alfa og omega i biler på dette nivået – skivene foran har en diameter på 408 mm mens de bak er 380 mm. Røde calipere er selvsagt standard.
Blant tilleggsutstyr du kan krysse av for er karbon-keramiske bremser, sport-chassis som reduserer bakkeklaringen med 10 mm, sportseksos (lånt fra Turbo S), samt en Sport-pakke med snacksy detaljer i karbon for eksteriør og klart glass i baklyktene.
Bestiller du Lettvekt-pakken reduseres vekten med 30 kg, primært gjennom eliminering av baksetet som uansett har begrenset nytteverdi.
Norsk pris er foreløpig ikke klar, men i Tyskland koster den lukkede versjonen 180.811 euro og den åpne fra 194.035. I Norge koster Turbo s-versjonene godt og vel tre millioner, så kanskje du får en vanlig Turbo for rundt to og en halv.