-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ford leker med eldrift
Ford har laget en one-off for å demonstrere hvilke ytelser en elbil kan ha.
Ford har lagt syv elmotorer i sin nye Mustang Mach-E. Resultat er en prototyp med 1419 hestekrefter!
Bilen er utviklet i samarbeid med RTR Vehicles som er kjent for å lage heftige spesialutgaver i tett samarbeid med Ford.
Prototypen bygger på et Mustang Mach-E GT-karosseri. Både chassis og drivlinjen er perfeksjonert for å gi bilen bruksmuligheter ingen andre kjøretøy kan by på i dag.
– Dette er det perfekte tidspunktet for å utnytte vår elektriske teknologi, lære og bruke kunnskapen på våre andre modeller. Mustang Mach-E kommer til å bli en veldig morsom bil å kjøre. Mustang Mach-E 1400 leverer derimot en helt ellevill kjøreopplevelse takket være jobben som Ford Performance og RTR har gjort med denne prototypen, sier chief programme engineer for Mustang Mach-E, Ron Heiser.
Mustang Mach-E 1400 har hele syv elektriske motorer. Tre er koblet til differensialen foran og fire er koblet til den bak, med en enkel drivaksel. Dette gjør at de kan justeres til bruk for alt fra drifting til kjøring i høy hastighet på bane.
Både chassis og drivlinje er satt opp for å kunne se nærmere på hvordan forskjellige oppsett påvirker energiforbruk og ytelse. Dette inkluderer både muligheten for kjøring med for- og bakhjuls- og firehjulsdrift.
Batteripakken med kapasitet på 56,8 kWt består av nikkel-mangan-kobolt-celler som gir ekstremt høye ytelser og høy utladingshastighet.
En elektronisk bremsekraftforsterker er integrert for å gjøre det mulig med mange regenerative nedbremsinger.
– Å sitte bak rattet på denne bilen har totalt endret min oppfatning av hva krefter og dreiemoment er. Opplevelsen er helt umulig å beskrive. Det nærmeste jeg kan sammenligne en kjøretur i den med er en tur i en berg- og dalbane, sier grunnlegger av RTR Vehicles, Vaughn Gittin Jr.
– Største utfordring var å kontrollere de ekstreme kreftene fra de syv motorene.