-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Litt mer praktisk Taycan
Det nærmer seg lansering av Porsche Taycan i nok en karosseriform, og her er den nærmest usminket ute på testtur. I alle fall om du ser bort fra staffasjen rundt lyktene.
Taycan har fått en solid mottagelse på det norske markedet, og de 609 bilene som ifølge OFV er registrert hittil i år er nok mer basert på hva Porsche kan levere enn hva markedet etterspør.
Vi vet at over 3000 norske kunder sto på venteliste før modellen ble lansert, men det kan jo hende covid-19 og svak krone som har ført til markant prisstigning har gitt enkelte kalde føtter.
En del vil nok også foretrekke stasjonsvogn fremfor sedan, og da er det modellen på disse bildene som er aktuell – Taycan Cross Turismo.
Denne ble presentert som Mission E Cross Turismo på Genève-utstillingen i 2018, og den skal etter planen vises som produksjonsmodell i løpet av 2020. Men på veien får vi neppe se den før i 2021.
Det blir interessant å se om Porsche velger å gi bilen ekstra bakkeklaring og røffe detaljer slik konseptet hadde, eller om den blir mer sportslig i samme gate som Panamera Sport Turismo. Kanskje de sågar tilby begge varianter.
Nordmenn har tradisjonelt en forkjærlighet for stasjonsvogner, og mange har kjøpt Panamera Sport Turismo, så det er grunn til å forvente stor interesse også for mer praktiske Taycan-varianter.
Porsche har høye ambisjoner med hensyn til elbiler og regner med at disse skal utgjøre så mye som 50 prosent av det totale salget allerede i 2025.
De har avslørt at neste generasjon Macan kommer som elbil, og de har også antydet at de kompakte sportsbilene i 718-familien kan få elektriske drivlinjer som alternativ til bensindrevne.