Trym Abrahamsen besøker Jon Winding-Sørensen
Foto: Stian Blindheim
Trym Abrahamsen besøker Jon Winding-Sørensen
Foto: Stian Blindheim
Trym Abrahamsen besøker Jon Winding-Sørensen
Foto: Stian Blindheim
Trym Abrahamsen besøker Jon Winding-Sørensen
Foto: Stian Blindheim
Trym Abrahamsen besøker Jon Winding-Sørensen
Foto: Stian Blindheim
Trym Abrahamsen
Foto: Privat
Trym Abrahamsen
Foto: Privat
Trym Abrahamsen
Foto: Privat
Trym Abrahamsen
Foto: Privat
Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Sancus

Glimt fra den hemmelige skisseboken

I BIL/Autofil nummer 6/7 presenterte vi en fersk norsk bildesigner, nettopp korona-kommet hjem fra Pininfarina. Her skal vi se mer av hva han gjør på fritiden.

Publisert Sist oppdatert

De av dere som for lengst har fått BIL/Autofil nummer 6/7 vil ha møtt Trym Abrahamsen.

Dere andre har fremdeles den muligheten, bladet står i kioskene noen par uker til.

Men her er en bonus til alle dere som gjerne vil se mer. For det er tross alt ganske begrenset hva vi får plass til av illustrasjoner i en trykksak.

Dersom vi hadde villet, kunne vi fylt hele bladet med hans streker.

Nettet er greit på den måten, det er litt videre rammer for å utfolde seg, kan man si.

Og her skal vi utfolde Trym litt mer.

25 år gammel. Startet på Arkitektur og Designhøyskolen i Oslo, fortsatte hos Strate i Paris der det ble en Master.

Underveis har han designet for Lego, han har vært hos MG både i Birmingham og Shanghai. Han har gjort en heftig Cross-car som skulle ha vært ute i krigen nå, hvis det ikke hadde vært for at løp var avlyst.

Og da Korona slo igjen døra satt han hos Pininfarina i Torino og sjonglerte en rekke jobber samtidig.

Hva det blir til med neste stasjon vet han foreløpig ikke, men at det blir bil er han helt klar på.

Han er også ganske klar på at han syns interiør er mer spennende enn eksteriør, og det er åpenbart at han er mer nedpå jorda enn alle de som skal tegne vanvittige superbiler med heksagoner og skarpe vinkler overalt og luftåpninger nok til å mate 20 liters forbrenningsmotorer.

Tryms biler kan godt bevege seg i fornuftig tempo, og allikevel se bra ut. (Legg spesielt merke til Sancus – det var diplom-oppgaven hans.

I motsetning til innholdet i bladet, der det er vi som fører ordet, lar vi heller Tryms strek tale for seg i dette innslaget.

Her har du portfolien hans, også med en del ting han har gjort de siste månedene.

Powered by Labrador CMS