-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mens du venter på el-Mustangen
Jommen har ikke en herre i Moskva tatt Ford på alvor og bygget en ekte elektrisk Mustang. Han bygger åpenbart gjerne en til deg også.
Men her er det ikke snakk om en fake Mustang – her ser du med en gang hva det dreier seg om.
Allerede modellnavnet avslører bakgrunnen.
Aviar heter produsenten, men han kaller bilen sin for R67. Vi snakker med andre ord om en 1967-modell Mustang, riktignok med karbonskall og linjer og lys som det er renset litt opp i, men utvilsomt en av de klassiske Mustangene.
Det eneste den egentlig mangler er eksosrør der bak.
Selvfølgelig – dette er også elektrisk.
Men her er det ikke snakk om en resto-mod. At noen har tatt en gammel bil, skrapt ut alle innvollene og lagt inn det elektriske.
Her er det så ekte fra-bunnen-av-elektrisk som det kan få blitt. Det hele er nemlig plassert oppå en Tesla Model S P100D. Så med null til 100 på 2,2 har vi noe som ligger mye tettere opp til en gammel Shelby Mustang enn til den kommende Mustang Mach-E.
Den er forresten litt spennende bygd opp, denne russeren. I stedet for å bygge et helt skall som så bare er montert på plattformen, benyttes også mange av Teslas harde punkter. Det er med andre ord Teslas egen selvbærende struktur som ligger under.
Det russiske karosseriet består av en rekke separate enheter som så monteres på donor-bilen. Det skulle med andre ord ikke bli spørsmål om verken kjøreegenskaper eller sikkerhet eller stivhet.
Da har vi altså firehjulsdrift, 840 hester og 250 km/t fra noe som ser ut som en femti år gammel amerikanske muskelbil.
Og 500 km rekkevidde er vel egentlig litt i overkant av hva vi kunne ventet fra en v-åtter Mustang?
Moskva har ikke sagt noe verken om pris eller produksjon eller levering, så det er kanskje like greit ikke å si opp kontrakten på en ekte Mach-E ennå.