-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mens du venter på el-Mustangen
Jommen har ikke en herre i Moskva tatt Ford på alvor og bygget en ekte elektrisk Mustang. Han bygger åpenbart gjerne en til deg også.
Men her er det ikke snakk om en fake Mustang – her ser du med en gang hva det dreier seg om.
Allerede modellnavnet avslører bakgrunnen.
Aviar heter produsenten, men han kaller bilen sin for R67. Vi snakker med andre ord om en 1967-modell Mustang, riktignok med karbonskall og linjer og lys som det er renset litt opp i, men utvilsomt en av de klassiske Mustangene.
Det eneste den egentlig mangler er eksosrør der bak.
Selvfølgelig – dette er også elektrisk.
Men her er det ikke snakk om en resto-mod. At noen har tatt en gammel bil, skrapt ut alle innvollene og lagt inn det elektriske.
Her er det så ekte fra-bunnen-av-elektrisk som det kan få blitt. Det hele er nemlig plassert oppå en Tesla Model S P100D. Så med null til 100 på 2,2 har vi noe som ligger mye tettere opp til en gammel Shelby Mustang enn til den kommende Mustang Mach-E.
Den er forresten litt spennende bygd opp, denne russeren. I stedet for å bygge et helt skall som så bare er montert på plattformen, benyttes også mange av Teslas harde punkter. Det er med andre ord Teslas egen selvbærende struktur som ligger under.
Det russiske karosseriet består av en rekke separate enheter som så monteres på donor-bilen. Det skulle med andre ord ikke bli spørsmål om verken kjøreegenskaper eller sikkerhet eller stivhet.
Da har vi altså firehjulsdrift, 840 hester og 250 km/t fra noe som ser ut som en femti år gammel amerikanske muskelbil.
Og 500 km rekkevidde er vel egentlig litt i overkant av hva vi kunne ventet fra en v-åtter Mustang?
Moskva har ikke sagt noe verken om pris eller produksjon eller levering, så det er kanskje like greit ikke å si opp kontrakten på en ekte Mach-E ennå.