-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kjapp Panamera på Nordsløyfa
Snart kommer en fornyet Panamera, og den blir vesentlig kjappere enn forgjengeren. Her får du videobevis.
Porsche skal snart lansere en oppdatert Panamera, men nylig var de på Nordsløyfa med en litt kamuflert bil for å sjekke hvordan den taklet den 20,832 kilometer lange banen kjent som Det Grønne Helvete.
Bilen ble kjørt av testfører Lars Kern, og han klokket inn en rundetid på 7 minutter og 29,81 sekunder – en forbedring på hele 13 sekunder sammenlignet med forgjengeren. Ifølge Porsche er tiden bekreftet som ny rekord i kategorien «executive cars» - hva nå det innebærer.
Nå sier ikke Porsche direkte hvilken variant av Panamera de brukte, men i videoen avslører de at bilen har 630 hester, 50 mer enn forgjengeren, og da skjønner vi det dreier seg om en Panamera Turbo S.
Bilen var utstyrt med racingstol og veltebur, men var ellers identisk med produksjonsutgaven. Dekkene var såkalte «gateslicks» av typen Michelin Pilot Sport Cup 2 utviklet spesielt for Panamera, og Porsche sier disse skal tilbys som ekstrautstyr til Panamera.
– Forbedringene som er gjort med chassis og motor i nye Panamera var godt merkbare på banen som regnes som verdens mest krevende, sier Lars Kern.
Han sier det elektromekaniske stabiliseringssystemet gjør bilen vesentlig mer kjørbar i de mest humpete seksjonene.
– Jeg oppnådde hastigheter i kurvene som ikke hadde vært mulige i forrige versjon av Panamera, konstaterer Kern.
– Panamera har alltid vært en eksklusiv touring sedan og samtidig en ekte sportsbil. I den nye modellen har vi perfeksjonert disse egenskapene ytterligere, sier Thomas Frimuth som er visepresident for Product Line Panamera.
Rekorden ble satt på en dag med lufttemperatur på 22 grader mens asfalten holdt 34 grader.
I 2016 satte Lars Kern en rundetid på 7:38,46 med en Panamera Turbo, men den gang ble det kjørt en strekning som var rundt 200 meter kortere enn banen som benyttes i dag.
Bli med Lars Kern på hele den raske runden: