-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Overklasse fra Kinas første
Det er klart at dersom noen skal bygge luksuslimousiner i Kina, må det være FAW, First Automotive Works. Det var tross alt de som bygde Maos representasjonsbiler.
Røde Flagg het de bilene – Hong Qi, og Hongqi er merkenavnet på den mest fornemme bilserien fra FAW.
Vi så dem sist på Frankfurt-utstillingen for nesten et år siden. Da med en super-sportsbil på høyde med det verste av det det for tiden dukker opp tre i uken av, pluss en luksus-stasjonsvogn som skulle ut-Cullinane Rolls-Royce sin versjon.
Med en viss kompetanse, kan man si. FAWs forholdsvis ferske designsjef, Giles Taylor, ble designsjef hos Rolls-Royce i 2012, der han var til han meldte overgang i 2018.
Vi har enda til gode å se Frankfurt-bilene hans i produksjonsversjoner, men nå er i hvert fall H9 lansert offisielt i det lokale markedet.
En tung front som sikkert vil appellere til den lokale målgruppen, men heldigvis langt nok unna til at de risikerer mer beef med Rolls-Royce, som tidligere FAW-griller har gjort.
Hekken er moderne-EU, med klare preg av store Audier.
Interiøret ser også Euro-proft ut, faktisk litt mindre oppstykket enn du kan finne for eksempel på moderne Mercedeser.
Akselavstanden er hele 306 cm – en vanlig S-Klasse er 3 cm kortere. Målene er 514 x 190 x 149 cm og den leveres i fem forskjellige versjoner.
To- eller tre-liters motorer på henholdsvis 185 kW (252 hk) og 380 Nm og 208 kW (283 hk) og 400 Nm.
Toliteren, en firer, er en lett-hybrid, mens du finner en kompressor på V6-tre-literen. Syv trinns dobbel-clutch girkasse.
Prisene, i fall du må få deg en representasjonsbil når du snart skal overta i Kina, går fra 310.000 til 540.000 yuan.