-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Nytt tilskudd til BMWs cabriolet-park
BMW har i natt avduket en ny generasjon 4-serie Cabriolet. Det harde taket i forgjengeren erstattes med kalesje.
Neste måned ruller de første utgavene av nye 4-serie Coupé på norske veier, men om du vil ha den åpne versjonen må du vente til vårsola titter frem. Og det er jo da den korte cabriolet-sesongen i Norge starter for fullt.
35 år er gått siden BMW lanserte sin første 3-serie Cabriolet. Nå er generasjon seks klar, selv om den fra forrige generasjonsskifte endret navn til 4-serie.
Nye 4-serie Cabriolet har selvsagt mye til felles med coupéen som ble lansert i sommer. Mest iøynefallende er den markante grillen som vi nå gradvis begynner å venne oss til.
Mens forrige generasjon hadde en automatisk hardtop-løsning, går nye 4-serie Cabriolet tilbake til den klassiske oppskriften med stofftak.
Det gir ifølge BMW en vektbesparelse på takkonstruksjonen på 40 prosent, samtidig som kapasiteten i bagasjerommet øker fra 300 til 385 liter når taket er lukket.
En elektrisk motor sørger for at taket åpnes eller lukkes på 18 sekunder, og manøveren kan gjøres i hastigheter på opptil 50 km/t.
Også det førerorienterte interiøret kjenner vi igjen fra 4-serie Coupé, og det samme gjelder utvalget av infotainment-løsninger, digitale instrumenter og elektroniske hjelpemidler for økt komfort og sikkerhet.
En spesialitet på cabrioleten er den integrerte ventilasjonen i hodestøttene for mer komfort og varme.
Første modell ut på det norske markedet i mars neste år, blir toppmodellen BMW M440i xDrive Cabriolet utstyrt med turbomatet treliters rekkesekser – en klassisk BMW-oppskrift. Firehjulsdrift får kreftene effektivt ned i asfalten.
Maks effekt på 374 hk og et dreiemoment på 500 Nm sørger for 0-100 km/t på 4,9 sekunder og en potensiell toppfart på 250 km/t.
BMW Norge antyder en startpris for M440i xDrive Cabriolet på 992.500 kroner. Om du syns det er i meste laget, så røper de at det i løpet av 2021 kommer flere motoralternativer for dem som klarer seg med mindre effekt og bakhjulsdrift.
Les også: Sporty familiebiler i ny drakt
– Med helt nye BMW 4-serie Cabriolet har vi sluppet to av tre modellvarianter av den nye generasjonen BMW 4-serie. Neste tilskudd i familien vil bli en firedørs Gran Coupé, som også vil komme som den helelektriske BMW i4. Historien om den helt nye generasjonen BMW 4-serie er derfor langt fra ferdig, sier Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.