BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet
BMW 4-serie Cabriolet

Nytt tilskudd til BMWs cabriolet-park

BMW har i natt avduket en ny generasjon 4-serie Cabriolet. Det harde taket i forgjengeren erstattes med kalesje.

Publisert Sist oppdatert

Neste måned ruller de første utgavene av nye 4-serie Coupé på norske veier, men om du vil ha den åpne versjonen må du vente til vårsola titter frem. Og det er jo da den korte cabriolet-sesongen i Norge starter for fullt.

35 år er gått siden BMW lanserte sin første 3-serie Cabriolet. Nå er generasjon seks klar, selv om den fra forrige generasjonsskifte endret navn til 4-serie.

Nye 4-serie Cabriolet har selvsagt mye til felles med coupéen som ble lansert i sommer. Mest iøynefallende er den markante grillen som vi nå gradvis begynner å venne oss til.

Mens forrige generasjon hadde en automatisk hardtop-løsning, går nye 4-serie Cabriolet tilbake til den klassiske oppskriften med stofftak.

Det gir ifølge BMW en vektbesparelse på takkonstruksjonen på 40 prosent, samtidig som kapasiteten i bagasjerommet øker fra 300 til 385 liter når taket er lukket.

En elektrisk motor sørger for at taket åpnes eller lukkes på 18 sekunder, og manøveren kan gjøres i hastigheter på opptil 50 km/t.

Også det førerorienterte interiøret kjenner vi igjen fra 4-serie Coupé, og det samme gjelder utvalget av infotainment-løsninger, digitale instrumenter og elektroniske hjelpemidler for økt komfort og sikkerhet.

En spesialitet på cabrioleten er den integrerte ventilasjonen i hodestøttene for mer komfort og varme.

Første modell ut på det norske markedet i mars neste år, blir toppmodellen BMW M440i xDrive Cabriolet utstyrt med turbomatet treliters rekkesekser – en klassisk BMW-oppskrift. Firehjulsdrift får kreftene effektivt ned i asfalten.

Maks effekt på 374 hk og et dreiemoment på 500 Nm sørger for 0-100 km/t på 4,9 sekunder og en potensiell toppfart på 250 km/t.

BMW Norge antyder en startpris for M440i xDrive Cabriolet på 992.500 kroner. Om du syns det er i meste laget, så røper de at det i løpet av 2021 kommer flere motoralternativer for dem som klarer seg med mindre effekt og bakhjulsdrift.

Les også: Sporty familiebiler i ny drakt

– Med helt nye BMW 4-serie Cabriolet har vi sluppet to av tre modellvarianter av den nye generasjonen BMW 4-serie. Neste tilskudd i familien vil bli en firedørs Gran Coupé, som også vil komme som den helelektriske BMW i4. Historien om den helt nye generasjonen BMW 4-serie er derfor langt fra ferdig, sier Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.

Powered by Labrador CMS