Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault E-Tech

Renault E-Tech

Renault E-Tech

Renault får nye ben å stå på

Den norske Renault-organisasjonen har hatt stor suksess i elbilsegmentet. Nå får de en serie ladbare hybrider som kan gi ekstra vind i seilene.

Publisert Sist oppdatert

Renault Zoe er ifølge OFV Norges åttende mest solgte elbil hittil i år, og den ligger på 11. plass om vi tar med alle typer drivlinjer.

Men Renault selger ikke mye annet i Norge. Av 2108 nye biler hittil i år, utgjør Zoe over 93 prosent. Derfor skaper det nok glede i Renault-leiren at de nå i tillegg får en serie ladbare hybrider på programmet.

Nye Captur Plug-in hybrid er Renault Gruppens første modell som lanseres med den avanserte E-TECH teknologien. I løpet av kort tid vil også Clio E-TECH hybrid og Megane E-TECH Plug-in hybrid lanseres.

Captur Plug-in hybrid har et 9,8 kWt batteri, og med den nye E-TECH motoren som yter 160 hk er dette en bil som ifølge importørenforener det beste fra to verdener.

Den elektriske rekkevidden er oppgitt til 50 kilometer etter WLTP-syklusen (65 km ved bykjøring). Basert på den samme syklusen har den et snittforbruk på 0,15 liter på mila.

Nye Captur lanseres både med bensinmotor (155 hk) og som Plug-in hybrid, og det er utvilsomt sistnevnte med 160 hk som er mest aktuell for Norge.

Den skal selges i utstyrsnivået Intens som ifølge importøren betyr mye utstyr, men det er også en rekke muligheter for ekstrautstyr og personifisering, inkludert mange to-fargede lakkvarianter.

E-TECH Plug-in-teknologien er utviklet av Renaults ingeniører og inneholder over 150 patenter.

Den koblingsfrie girkassen er svært effektiv med knapt merkbare girskift. Uansett batteriladingsstatus, har plug-in-versjonen fordelene av hybrid-systemet, bilen starter alltid på strøm for raskere respons og for å holde drivstofforbruket nede.

Siden lanseringen i 2014 har Captur vært en europeisk suksess, og Renault håper suksessen forsterkes med den nye modellen som er videreutviklet på en rekke områder.

Bensinutgaven har et bagasjerom på inntil 536 liter mens den ladbare må nøye seg med 379 liter (som er på nivå med Golf).

Bakre seterad kan skyves hele 16 cm frem/tilbake etter behov. I tillegg er kneplassen i baksetene forbedret med 20 mm.

Med mer plass og bedre utnyttelse av plassen sammenlignet med forgjengeren – lengden har økt med 11 cm – sitter man ifølge Renault både komfortabelt og har godt med lagringsplass.

Av andre detaljer nevner vi at PHEV-utgaven kan trekke tilhengere på inntil 750 kg (1200 kg med bensinmotor) og at batteriene fullades på cirka tre timer.

Easy Link multimediasystem med 9,3` touchskjerm, navigasjon og speiling av smarttelefon, kompatibelt med Android auto og Apple carplay

Veiledende Priser Ny Captur:

TCe 155 hk ZEN

kr 339.900

TCe 155 hk INTENS

kr 354.900

Plug-in hybrid 160 hk INTENS

kr 349.900

Powered by Labrador CMS