BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW X8
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©

BMW i øverste divisjon

For første gang kan vi presentere bilder av en ny toppmodell fra BMW.

Publisert Sist oppdatert

X8 blir den mest påkostede og eksklusive modell BMW noensinne har tilbudt nå den kommer på markedet om et par år. Mens X7 tilbys med tre seterader og kan frakte syv personer, vil X8 kun ha plass til fire. Til gjengjeld sitter de i hvert sitt luksuriøse komfortsete.

Den nye toppmodellen blir ikke bare en coupé-versjon av X7, men får sin helt egne identitet og vil bli en utfordrer i det øverste luksussegmentet. Her er det toppmodellene i GLS-Klasse som skal utfordres, ja kanskje sågar potensielle Bentayga-kunder vil være interesserte.

Til forskjell fra dagens toppmodell, X7, blir nykommeren en eksklusiv modell som BMW M har det totale ansvaret for.

Den får en eksklusiv design, både eksteriørt og interiørt, og selv om den får en noe lavere profil enn X7 kan du regne med at det blir komfort og plass nok til alle om bord.

Du kan også regne med at den får en enda mer ekstrem front enn X7, med markant nyregrill. Trolig vil den hente inspirasjon fra neste generasjon 7-serie som debuterer i 2022.

Vi forventer et meget eksklusivt interiør som skiller seg ut via de mest eksklusive materialer, nye digitale skjermer og den mest avanserte elektronikk på komfort- og sikkerhetsfronten som BMW råder over.

Det kan virke dristig å tilby bilen med bare fire seter, men en slik løsning var Volvo tidlig ute med for det kinesiske markedet gjennom sin XC90 Excellence, som senere også har funnet veien til Europa. Og det er neppe noe stort problem å legge inn en sofa som alternativ på et senere tidspunkt.

Foreløpig spekuleres det i to alternative drivlinjer for den kommende toppmodellen. Rimeligste variant blir X8 M45e plug-in hybrid som kombinerer en rekkesekser bensinmotor med en eller flere elmotorer til en samlet effekt på rundt 400 hester.

Så vil det komme en X8 M50i med 4,4-liters V8 på rundt 530 hestekrefter. Senere vil det også komme X8 M-varianter, og disse kan komme i to utgaver med effekt fra 625 til 750 hk der toppmodellen blir den første hybride drivlinje fra BMW M.

Powered by Labrador CMS