Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar oppdaterer

Jaguar har oppdatert XE og XF. De viktigste nyhetene finner vi under panseret og i interiøret.

Publisert Sist oppdatert

Den viktigste nyheten for XE er at den får en ny motor med mildhybrid-teknologi samt ny løsning på infotainment-fronten.

En 2,0-liters diesel som kombineres med et 48 volts-system og elmotor på 24 hk for en samlet effekt på 204 hestekrefter og maks dreiemoment på 430 Newtonmeter. Bilen akselerer til hundre på 7,3 sekunder og har et oppgitt snittforbruk på 0,48 liter på mila.

På bensinfronten tilbys de samme motorer som tidligere – tolitere på henholdsvis 250 og 300 hestekrefter. Førstnevnte sender kreftene til bakhjulene mens den kraftigste fordeler dem til alle fire hjørner.

Alle motorer leveres i kombinasjon med åttetrinns automatkasse.

Viktigste nyhet innendørs er det nye infotainment-systemet Pivi Pro som nå finner veien til stadig flere modeller.

Systemet benytter en 12,3-tommers skjerm som erstatning for konvensjonelle instrumenter, en 10-tommers skjerm for infotainment samt en 5,5-tommer for innstilling av de fleste funksjoner som klima etc.

Mens Jaguar XE kun tilbys som sedan kommer storebror XF som både sedan og stasjonsvogn, og disse får også en midtlivs overhaling.

Også her får interiøret de største oppgraderinger. Senterkonsollen er totalt redesignet med 11,4-tommers skjerm for Pivi Pro infotainment-systemet. Gjennom et nyutviklet ratt ser man inn på et 12,3-tommers digitalt instrumentpanel.

Drivlinjene er de samme som tilbys i XE, inkludert den mildhybride dieselmotoren.

Salget av disse modellene er meget beskjedent i Norge. Hittil i år er det ifølge OFV registrert 10 nye XF og 3 XE mens tallene for 2019 var henholdsvis 39 og 15.

Powered by Labrador CMS