GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse
GAC Enpulse

Kineser uten tak

En ekte kinesisk roadster? Ganske moderne også? Trumpchi viser spennende konsept med produksjonsmuligheter.

Publisert Sist oppdatert

Bortsett fra at den kanskje er litt tung i bakre halvdel kunne dette godt vært italiensk. Og dørene kommer jo definitivt fra en våt Lambo-drøm.

Siden det er så mange på årets Beijing-utstilling som åpenbart skulle gå rett i strupen på Tesla – og siden denne ikke har mer enn to dører, kan vi kanskje gå ut fra at her har vi endelig en som skal rett i strupen på Teslas kommende Roadster.

Nå skal du vite at GAC, konsernet der Trumpchi holder til, er en av disse kinesiske fabrikkene som tar design på alvor. Ikke ved å kjøpe inn en europeisk stjerne som er i ferd med å slukne, men ved å bruke og utvikle sine egne. De har designstudioer hjemme i Guangzhou, i Shanghai og i Los Angeles.

Her, på Enpulse – som den heter – har de i hvert fall fått boltre seg litt. Til og med noe som ser ut som en Ferrari-utstilling av motorrommet der bak har de fått med.

Men de har vært moderne på en annen måte også. Midt oppi en rekke nye slagord som: «Crafted by the driven», «Make widely know» og «Emotional Resonance» har de konstruert et veldig smart, nytt ord: «Intelligentize your Experience and Future». Intelligentize – den må jeg huske.

Powered by Labrador CMS