-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ulv i fåreklær
Volkswagen har dratt lakenet av sine nye Golf R som ifølge produsenten er den kraftigste og kjappeste serieproduserte Golf noensinne.
Med 320 hestekrefter og maks dreiemoment på 420 Newtonmeter gjør nye Golf R null til hundre på 4,7 sekunder. Potensiell toppfart er de sedvanlige 250 km/t, men med Performance Pack får du speedometernåla helt opp i 270 km/t.
Firehjulsdrift og 7-trinns DSG-kasse er standard i denne toppmodellen som skal være hele 19 sekunder kjappere rundt Nordsløyfa enn forgjengeren.
Et nyutviklet firehjulsdriftsystem sørger ikke bare for å fordele kreftene automatisk mellom for- og bakaksel, men også individuelt mellom bakhjulene. Dette skal gi bilen vesentlig mer dynamiske egenskaper i raske kurver.
Femte generasjon Golf R har en rekke detaljer som skiller den fra sine mer moderate søsken, uten at det blir ekstremt. Dette kommer tydelig til uttrykk i fronten som har en splitter derivert fra motorsport og store luftinntak med detaljer i sort høyglans.
Fra siden skiller bilen seg ut med 19-tommers spesialfelger, sideskjørt, matt forkrommede speilhus som speiler R-logoen på bakken når dørene åpnes, samt at bakkeklaringen er redusert med et par centimeter.
Les vår test av forrige generasjon Golf R mot Subaru WRX STi
Gjennom felgene ser man inn på blå bremsecalipere på forhjulene. En annen detalj er bakre støtfanger som har en integrert diffuser i sort høyglans omkranset av to doble eksosrør. Øverst på bakluka sitter en spoiler som sørger for ekstra marktrykk i høye hastigheter.
Golf R kan leveres i tre lakkfarger – i tillegg til den blå signaturfargen kalt Lapiz Blue Metallic kan du velge mellom Pure White og Deep Black Pearl Effect.
Siden Golf 8 er utstyrt med digital cockpit og store skjermer som standard er infotainment-systemet i Golf R tilpasset bilens sportslige egenskaper med unik grafikk.
Sportssetene med maksimal sidestøtte er kledd med nappaskinn og har dekorelementer i karbonfiber og blå sømmer. Sportsrattet er kledd med perforert skinn der man normalt fester grepet og dekorert med blå sømmer.
Andre spesialiteter i Golf R er karbon-look på dashbordet og i dørene, pedaler i børstet stål samt ambient belysning som kan vises i 30 ulike farger.
For å matche de optimerte ytelsene er nye Golf R utstyrt med 14,1-tommers bremseskiver med en tykkelse på 1,3 tommer. På forhjulene sitter doble calipere utført i aluminium.
Som sine forgjengere er nye Golf R diskret i sin fremtoning og har ytelser som er en sportsbil verdig. Et interessant valg for dem som trenger en kompakt familiebil, men ønsker ytelser i toppklassen.