-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Din neste Harley er en e-sykkel
Denne var det ingen som så komme. Selv om den nå er en "ekte" Harley ble den utviklet langt unna firmaets ledelse. Men i dag blir det "ulovlige" prosjektet omfavnet.
Harley har avlevert en pressemelding i anledning av at de snart skal presentere denne el-sykkelen offentlig.
De forteller at den ble konstruert og at prototypen ble bygget og testet i et lite anlegg langt unna hovedkontoret. Men av fabrikkens egne folk. En håndfull mennesker som hadde like mye dilla på sykkel som på motorsykkel.
I det hele tatt er Harley Davidson akkurat nå mye mer interessert i å bygge en liten historie rundt deres siste innslag på markedet – for det er ikke tvil om denne skal bygges for salg.
Men tekniske detaljer deler de foreløpig ikke. Jeg aner ikke noe om batteriet eller ladingen, men slike ting er egentlig ikke spennende. Takket være regelverket er det som regel uni-spesifikasjoner på slike ting nå.
Derfor er det vel egentlig bare designen som skiller de forskjellige fra hverandre.
Denne som heter Serial 1 er en kompromissløs hilsen til Harleys aller første, Serial Number One, fra 1903. En motorsykkel som var helt der oppe med Ford T når det gjelder å sette verden på hjul.
Dette er en sykkel som har stil fra pionertiden, og det ser ut på Brooks-setet med fjærer at man legger minst like stor vekt på komfort og stilig håndverk som de legger vekt på funksjon.
Det tok ikke lang tid, så ble Serial 1 til en egen avdeling hos Harley Davidson, ledet av en ganske tung gruppe mennesker med produktutviklere og marketing-spesialister blandet inn.
Det er jo ingen grunn til at ikke Harley Davidson også skal ta dette segmentet på alvor. Det globale el-sykkel-salget endte på mer enn 15 milliarder dollar i fjor og man regner med 6 prosent vekst hvert år frem til 2025.
Det er ikke samme utsikter for tunge, tradisjonelle motorsykler.