-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Elektro-rush fra BMW
Selvfølgelig er gårsdagens flunkende nye iX hovedsaken, men BMW frister oss allikevel med andre elektriske innslag i tillegg.
I går fortalte vi at BMW var i ferd med å få oss til å fly, en og en, med elektrisk hjelp.
Og nå kommer de med en elektrisk to-hjuling som også flytter grenser.
Av en eller annen grunn heter ikke den noe med ‘i’, derimot er den kalt noe så komplisert som Definition CE 04. Det betyr kanskje noe, men så langt har jeg ikke lest meg opp på denne ennå.
For meg holder det egentlig at den ser ut som den gjør: langt, lavt karosseri og en skikkelig diagonal stigning på fronten. I tillegg ligger det detaljer på utsiden som nesten gir et motorsykkelpreg.
Denne antydningen av å vise tekniske detaljer kan minne litt om de første Vespaene og Lambrettaene som også var ganske nakne.
Hadde jeg ikke visst bedre, kunne jeg trodd at det store fjæringselementet på venstre side bak, var en eksospotte.
Men dette er selvfølgelig elektrisk med batteriene lavt og flatt under gulvet slik at det blir gode oppbevaringsrom her. Hjelmen får for eksempel god plass under setet.
BMW sier i pressemeldingen at de var helt bevisste på at de skulle presentere scooterens teknologi som en del av designen. Det syns jo.
Men samtidig har de unnlatt å presentere noen tekniske detaljer.
Sannsynligvis viser de denne for å fortelle at de er i full fart med å utvikle fremtidens to-hjuls bidrag til moderne mobilitet. Det som startet med C Evolution-scooteren i 2014 og som har solgt i ganske begrenset antall siden da.
Deretter kom Vision Motorrad Next 100 i 2016 som var helt cyber-cop og i 2017 kom Motorrad Concept Link. Serien ble foreløpig avsluttet med Motorrad Vision DC Roadster i fjor som heller ikke virket veldig produksjonsfjern.
Når BMW sier at de er i ferd med å bli elektriske er det åpenbart at de tenker på motorsykkel-virksomheten også.
Det er opplagt at dagens deltaker er et ledd i denne nye el-serien på to hjul, men den virker så ned-på-jorda at den burde kunne settes i produksjon i morgen.