Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

Salgsklar Octavia RS og Scout

Modellene for dem som ønsker maks kjøreglede eller ekstra fremkommelighet er nå klare for det norske markedet.

Publisert Sist oppdatert

Skoda Octavia RS leveres for første gang som ladbar hybrid, men du får den også med diesel- og bensinmotor.

Octavia RS iV har 1,4-liters bensinmotor som kombinert med elmotor gir en systemeffekt på 245 hestekrefter og maks dreiemoment på 400 Newtonmeter. Den elektriske rekkevidden er oppgitt til 60 kilometer basert på WLTP.

Foretrekker du å fyre med diesel velger du 2.0 TDI som varter opp med 200 hk og 400 Nm. Her er firehjulsdrift standard – det får du ikke i den ladbare versjonen.

Tredje alternativ har betegnelse EVO og er utstyrt med en 2,0-liters TSI-motor med 245 hk / 370 Nm. Siden denne også kun leveres med drift på forhjulene er den neppe særlig aktuell for norske kunder som trolig vil velge ett av de øvrige alternativene.

Nye Octavia Scout tilbys med hele fem motoralternativer. Her fins ingen ladbare alternativer, men 1,5 TSI kan leveres med 48-volt mildhybridteknologi.

Octavia Scout får «Rough-Road»-pakken som standard. Det gir 15 mm økt bakkeklaring (totalt 163 mm), og ekstra beskyttelse under bilen.

Med det største motoralternativ kan den trekke hengervekt på opptil 2000 kg. Octavia Scout med firehjulsdrift får en drivstofftank på 55 liter – 10 liter mer enn standardutgaven av Octavia.

Firehjulsdriften er det Skoda definerer som sjette generasjon multiplateclutch. Den er 0,8 kg lettere enn forgjengeren, og har en intern styringsenhet som gir raskere respons.

Begge de nye modellene nyter godt av oppgraderingene i dagens OCTAVIA-generasjon: Større innvendig plass, mer komfort, flere premium-elementer og høyere sikkerhetsnivå – både aktivt og passivt, samt moderne nettbaserte tjenester.

Salget er nå åpnet for både Octavia RS og Scout. For RS-utgaven starter prisen på kr 473.000 for den ladbare hybriden. TDI-utgaven med firehjulsdrift er priset til 507.000 kroner mens en 2.0 TSI koster kr 495.000.

Octavia Scout begynner på kr 497.000 for 200 hk TDI 4x4 DSG. Produksjonen av de andre to motorene starter på nyåret.

Se priser og data for alle nye Skoda-modeller

– Octavia har vært en viktig modell for oss i lang tid, og det kommer den til å fortsette å være. En svært attraktivt alternativ for de som ønsker alt det Skoda er gode på, men som ikke har anledning til å kjøre helelektrisk, sier Thomas Meiner, direktør for Skoda Norge i Harald A. Møller AS.

Per utgangen av november var det ifølge OFV registrert 2097 nye Octavia på norske skilter, en nedgang på 22 prosent fra samme periode i fjor. Det gjør den til Skodas mest solgte bil i Norge, noe som trolig vil endre seg når leveringen av Enyaq starter i 2021.

Powered by Labrador CMS