-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Voldsom el-offensiv hos Mercedes
Mercedes-Benz røper sine planer for de nærmeste årene med hensyn til elektrifisering. Seks EQ-modeller skal på markedet innen utgangen av 2022, i tillegg til dagens EQC og EQV.
Gjennom Ambition 2039 jobber Mercedes mot å bli CO2-nøytrale, ikke bare når det gjelder bilene, men gjennom hele livsløpet. Innen utgangen av 2022 skal de ha åtte EQ-modeller på veien, og produksjonen skal foregå på tre kontinenter.
I mai 2019 startet produksjonen av EQC i Bremen, og bare noen måneder senere ble den også produsert av Beijing Benz Automotive Company (BBAC) for det kinesiske markedet.
Nå i høst startet også produksjonen av EQV ved Mercedes-fabrikken i spanske Vitoria.
De som er ute etter en kompakt SUV kan ifølge produsenten glede seg til EQA og EQB som begge skal presenteres i 2021. Førstnevnte blir klar i løpet av 2021 mens EQB kommer tidlig i 2022.
EQA skal produseres i tyske Rastatt mens EQB-produksjonen er besluttet lagt til anlegget i Kecskemét i Ungarn. Begge på felles samlebånd med de fossildrevne derivatene. Disse skal også bygges for det lokale markedet i Beijing.
EQS, den elektriske S-Klassen, skal i produksjon i løpet av første halvår 2021 i nybygde Factory 56 ved hovedanlegget i Sindelfingen. Her bygges allerede S-Klasse, og senere følger også Mercedes-Maybach S-Klasse.
Andre halvår 2021 starter så produksjonen av EQE sedan i Bremen og litt senere også i Beijing. Dermed får kineserne tilgang til fire lokalproduserte EQ-modeller. Bilen kommer på markedet i 2022.
Den store amerikanske fabrikken i Tuscaloosa holder nå på å klargjøre for produksj av to nye modeller – EQE SUV og EQS SUV som skal på båndet fra 2022 side om side med de fossildrevne versjonene av GLE og GLS.
Daimler står også for sin egen batteriproduksjon, og et nettverk er under oppbygging på de samme tre kontinenter.
Minst halvparten av alle nye Mercedes-modeller skal være elektrifisert i 2030, og konsernet forventer rask vekst i elbilsalget i årene fremover.