-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ekte amerikansk
Innimellom blir amerikanerne veldig sjåvinistiske og skal sjekke hvilke biler som inneholder mest amerikanske biter, verdier og svette. Generalen er i forkant!
Vi har faktisk to målinger der grav alvorlige personer dissekerer amerikansk-produserte biler for å telle opp poeng. Hos Cars.com har de noe som heter American-Made Index.
Der har de nå ranket 91 modeller som ble bygget i USA som 2020 modeller, og teller med ting som prosenter av US- eller CA-deler, hvor de tilgjengelige motorene og transmisjonene kommer fra, og antall amerikansk ansatte i forhold til produsentens totale produksjonsavtrykk.
Hos Kogod-school of Business på noe som heter American University har de til gjengjeld noe som heter Made in America Auto Index.
På begge indeksene kom ni modeller fra GM i top-25. Ingen andre produsenter var representert så ofte så høyt.
Begge steder ble det slått fast at Generalen har vært den mest trofaste mot nasjonen. Siden 2008 har de da også investert mer enn 27 milliarder i amerikanske produksjonsenheter.
Mer enn en av hver fjerde dollar som har vært investert i den slags, ifølge Center og Automotive Research.
– Vi er stolte over å få bekreftet hva våre 11 samlefabrikker, 26 fabrikker for karosserideler, drivlinjer, komponenter og batterier, og våre 19 dele-sentra over hele nasjonen betyr, sa Phil Kienle. Han er GMs vice president for amerikansk produksjon og labour relations.
– Vår produksjonsstyrke starter med alle våre ansatte, og brer seg via alle våre underleverandører til de lokale nabolagene i hele landet der produksjonen finner sted.
De GM-bilene som dukket opp i topp-25 begge steder var
- Chevrolet Corvette fra Bowling Green i Kentucky
- Chevrolet Colorado fra Wentzville, Missouri.
- GMC Canyon kom fra samme sted.
- Chevrolet Camaro fra Lansing. Michigan
- Cadillac CT5, også fra Lansing.
- Cadillac XT4 fra Fairfax, Kansas
- Cadillac XT5 fra Spring Hill, Tennessee og
- Cadillac XT 6 som sammen med GMC Acadia også kommer derfra.