-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
BYD lanserer ny elbilplattform
Kinesiske BYD følger i rekken av produsenter som lanserer dedikerte elbilplattformer. Til Shanghai hadde de også med seg en spennende konseptbil.
e-Platform 3.0 er designet for neste generasjons smarte elbiler og har ifølge produsenten fire store fordeler: Intelligens, effektivitet, sikkerhet og design.
Den integrerer og standardiserer kjernekomponenter, men bygger også en helt ny karosseristruktur, digital og elektrisk arkitektur og et helt nytt BYD-operativsystem.
På samme måte som Volkswagen med deres MEB-plattform, vil også BYD gjøre E-Platform 3.0 tilgjengelig for hele industrien, og på den måten være en bidragsyter med å akselerere elektrifiseringen av biler ytterligere.
Mens BYDs nye EA1-modell markerer den offisielle åpningen av den nye "e"-serien, vil konseptbilen X DREAM videreføre designspråket "Dragon Face" som integrerer kinesiske elementer i bilens innovative design.
Grunnlag for en ny generasjon elbiler
e-Platform 3.0 kommer med innovativ teknologi, som utnytter plattformens kjernefordeler som er intelligens, effektivitet, sikkerhet og design.
Når det kommer til intelligens, kommer e-Platform 3.0 med BYDs egenutviklede operativsystem for kjøretøy, noe som gjør det mulig å oppdatere den kontinuerlig. Operativsystemet gir elektriske biler høy grad av autonome kjøreegenskaper.
Med tanke på effektivitet er plattformens nøkkelkomponenter mindre, lettere, sterkere og krever lavere energiforbruk.
800 volt
Plattformen er utstyrt med en ny varmepumpeteknologi som standard, og en nylig oppgradert 8-i-1-modul, slik at den totale effektiviteten kan overstige 89%.
Et elektrisk kjøretøy utstyrt med e-Platform 3.0 kan bruke så lite som 2,9 sekunder på å ta seg fra fra 0 til 100 km/t og kan oppnå en rekkevidde på inntil 1000 km.
Med 800V hurtigladeteknologi vil 5 minutter ladetid gi 150 km rekkevidde. Strømforbruket per 100 kilometer reduseres med 10%, og rekkevidden er 10% lengre om vinteren enn med dagens teknologi.
Blade batteri
Når det gjelder sikkerhet, er det ultra-sikre batteriet Blade standard på e-Platform 3.0, og setter standarden for el-biler som et av bransjens tryggeste batterier. Batteriet er integrert i kjøretøyets strukturelle design, og dobler ifølge BYD karosseriets vridningsstivhet.
e-Platform 3.0-modellene omdefinerer kjøretøyets designestetikk, med kortere overheng foran, lengre akselavstand, lavere tyngdepunkt, mer plass og dynamikk, samt luftmotstand så lavt som 0,21.
Nye muligheter
I 2018 kunngjorde BYD sin e-Platform-løsningen for første gang, og 3.0-versjonen fortsetter å utfordre eksisterende teknologi, som frigjør potensialet for intelligent elektrifisering, noe som gjør BYD til en pioner for neste generasjon elektriske biler.
Mercedes-Benz og Toyota har allerede inngått et samarbeid med BYD for å utvikle elbiler, og e-Platform 3.0 vil fortsatt være åpen for hele bransjen. I nær fremtid vil elektriske kjøretøy basert på e-Platform 3.0 brukes på tvers av hele markedet.
EA1 blir den første modellen i BYDs nye «e-serie». Den er designet av BYDs designdirektør Wolfgang Egger.
Konseptbilen X Dream viderefører BYDs godt mottatte designspråk "Dragon Face". Karosseriet får unike farger, og interiøret er laget med utgangspunkt i Kinas unike håndverkstradisjoner, med en helhetlig form som kombinerer eleganse og luksus.
Konseptbilens design er ifølge produsenten inspirert av kinesisk knutetradisjon, og formen på bilens lys viser sammensmeltningen av teknologi og kultur.