-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Klassisk betegnelse vender tilbake
Zephyr er en klassisk betegnelse i Ford-familien. Både i Europa og i USA hvor det har tilhørt luksusmerket Lincoln. Nå dukker navnet opp på ny, i Kina.
Lincoln Zephyr var staselige sedaner på 1930-tallet, og i Europa hadde vi opptil flere generasjoner Ford Zephyr i perioden 1950-72 før Granada så dagens lys.
Tidlig i vårt årtusen ble det også lansert en ny Lincoln Zephyr, men den var en påkostet versjon av bilen vi kjenner som Mondeo og som har betegnelsen Fusion i USA.
Under bilutstillingen i Shanghai ble vi presentert for en ny Lincoln Zephyr Concept som en forsmak på en ny sedan som skal på markedet i Kina til høsten.
Kina er blant få markeder hvor sedaner fortsatt er populære, så denne bilen er designet lokalt.
Konseptet ser elegant ut med sin coupé-aktige takbue samtidig som fronten med en markant grill og flate LED-lykter gir et ganske sportslig inntrykk.
Dekoren på forskjermen fortsetter langs dørene og ender i innfelte dørhåndtak som sklir ut når bilen oppdager at den riktige nøkkelen er i nærheten.
Selv om bilen vises samtidig som crossoveren Ford Evo har ifølge Ford disse to ikke noe med hverandre å gjøre.
Innendørs har de imidlertid en del felles trekk, blant annet en gedigen skjerm som strekker seg over mesteparten av dashbordet slik at passasjeren kan ha sin egen underholdningsavdeling uten å forstyrre sjåføren.
Ikke et ord om drivlinje, men det er lite trolig at den lanseres i Kina uten i det minste å være plug-in. Siden modellen skal lanseres senere i år, vil det nok snart komme flere detaljer. Men noen elbil for Europa blir den definitivt ikke, så detaljene har nok mest lokal interesse.