Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1

Heftig Mustang klar for Europa

Ford lanserer nå sin heftige Mustang Mach 1 på det europeiske markedet. Selvsagt med V8 under panseret og masse godlåt.

Publisert Sist oppdatert

Mustang Mach 1 er den råeste varianten av den ikoniske sportsbilen som noensinne er tilbudt på det europeiske markedet. Den spesialkalibrerte 460-hesters 5-liters V8-motoren gir ti ekstra hester, men bilen er også modifisert for å gi mer sportslige kjøreegenskaper.

Den gjør unna sprinten til hundre på 4,4 sekunder. Marktrykket er ifølge Ford økt med hele 22 prosent sammenlignet med Mustang GT for å sørge for å gi bedre grep i svinger og i høy fart.

Maks effekt blir levert ved 7500 omdreininger mens maks dreiemoment på 529 Nm oppnås ved 4600 omdreininger.

Manuell eller automat
Mach 1 blir den første produksjonsvarianten av Mustang i Europa som kan leveres med en nyutviklet 6-trinns manuell girkasse med rev-matching teknologi for sømløs nedgiring.

Kassen er spesialtilpasset for å muliggjøre aggressive girskift ved høye turtall. Sammen med en kort girvandring gjør dette ifølge Ford bilen svært morsom å kjøre.

Alternativt kan den eksklusive modellen leveres med Fords 10-trinns automatgirkasse som er re-kalibrert og optimalisert for aktiv kjøring både på bane og på landeveien.

Unike detaljer
Mustang Mach 1 har en rekke areodynamiske forbedringer, som en unik front med en ny todelt grill, en ny nedre grill og nye sideinntak, som sammen sørger for bedre ytelse og et mer særegent utseende enn de originale modellene.

Dedikerte finner bidrar slik at luft ledes til bremsene for ekstra kjøling. 6-pots Brembo-kalipere gjør at nedbremsingen fra 100 til stillestående kan skje på mindre enn 32 meter.

Et unikt fjæringsoppsett forbedrer bilens kjøreegenskaper ytterligere. Med spesialkalibrerte MagneRide dempere og spesialutviklet fjæring lover Ford bedre kontroll og raskere tilbakemeldinger ved kjøring i skarpe svinger.

Sportslig
Den elektriske styringsprogramvaren er fininnstilt og sørger for at sjåføren har den mest presise styringen som en Mustang i Europa noensinne har hatt.

Bilens fjæringer er satt opp for en sportslig kjørestil. Unike 19-tommers felger med Michelin Pilot Sport 4-dekk skal sørge for maksimalt grep, enten det er på bane eller på veien.

Nye Mustang Mach 1 kommer også med valgfrie kjøremodi, inkludert Sport og Track med TrackApps som gjør at sjåføren kan måle akselerasjon og benytte seg av Launch Control. Alt dette kan sees i det 12-tommers store heldigitale instrumentpanelet.

Mach 1’s spesialinnstilte aktive eksosventilteknologi sørger for ytterligere å forbedre den umiskjennelige lyden fra sportsbilens V8-motor.

Fargerikt utvalg
Den eksklusive modellen er tilgjengelig i åtte unike fargekombinasjoner. Disse inkluderer Fighter Jet Grey med sorte og oransje striper samt oransje bremsekalipere – Iconic Silver, Shadow Black og Oxford White med svarte og røde striper, eller Velocity Blue, Twister Orange, Race Red og Grabber Yellow med svarte og hvite striper.

Interiøret preges av mørke farger med aluminiumdetaljer. Sportssetene i skinn og pyntet med sømmer i Metal Grey. Blant standardutstyret inngår både kjøling og varme i forsetene.

Fords SYNC 3-infotainmentsystem og et B&O-lydsystem med 12 høyttalere hører også med.

De første kundeleveringene i Norge vil skje i juni måned. Veiledende pris er 1.220.200 kroner med manuell girkasse. Pluss på 6900 kroner om du foretrekker automat.

Mach 1

Manuell

Automat

Ytelse

460 hk @ 7,250 o/min

Dreiemoment

529 Nm @ 4,900 o/min

0‑100 km/t

4,8 sek

4,4 sek

Akselerasjon (400 meter)

13,0 sek

12,6 sek

Nedbremsing 100-0 km/t

31,8 meter

31,9 meter

Topphastighet

267 km/t

249 km/t

Powered by Labrador CMS