Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé

Mercedes-AMG oppdaterer stilikon

Tiden er inne for en midtlivs-oppdatering av Mercedes-AMG GT 4-dørs Coupé. Det innebærer nye motorer og flere valgmuligheter.

Publisert Sist oppdatert

Nykommeren er mer individuell enn noen gang med et utvidet tilbud av hjul, interiørkombinasjoner og farger, i tillegg til at det kommer en spesialutgave.

Den nye modellen vil debutere med 6-sylindrede motorvarianter, og forventes på norske veier i løpet av høsten 2021.

– AMG GT 4-dørs Coupé er en kraftpakke med lekre linjer og fire dører. Den supplerer modellrekken der vi i dag finner både todørs roadster og coupé, hvor sistnevnte også finnes som Black Series med 730 hestekrefter.

– De nye individualiseringsmulighetene gir et enda større rom for skreddersøm, og AMG GT 4-dørs Coupé er nå både mer komfortabel og sportslig enn før takket være helt nyutviklet luftfjæring, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Den oppgraderte AMG RIDE CONTROL + baserer seg på et luftfjæringssystem med flere kammer, kombinert med adaptiv og elektronisk kontrollert justerbar demping.

Fjæringskontrollenheten analyserer data fra akselerasjons- og hjulbanesensorene for å kunne justere dempekraften for hvert hjul på kun noen få millisekunder. Dermed oppnår man større spenn mellom sportslighet og komfort.

De som ønsker en spesiell bil får blant annet tilgang til tre nye lakkfarger: Spectral blue metallic, Spectral blue magno (matt finish) og Cashmere white magno (matt finish). Totalt kan kunden velge mellom fem matte overflater, fem metallic-farger og to standardfarger.

Den nye AMG Night Package II gir ifølge produsenten bilen et enda mer sportslig utseende. Pakken inkluderer den AMG-spesifikke grillen med vertikale lameller i mørkt krom, og alle emblemene er svarte. For første gang kan også nattpakke og karbonfiberpakke kombineres.

I tillegg har kundene nå et enda bredere utvalg av AMG-hjul å velge mellom.

Interiøroppdateringen fokuserer på å gi en enda høyere grad av personlige valg. Utvalget av tofargede setetrekk i Exclusive nappaskinn er utvidet med Titan grey pearl / Black med kontrastfargede sømmer i gult og Truffle brown / Black i STYLE-finish med diamantsøm.

En eksklusiv Edition-modell er tilgjengelig for alle motoralternativer og leveres som standard med V8 Styling Package.

Tekniske data:

Mercedes-AMG GT 43

Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+

Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+

Hjuldrift

Bakhjulsdrift

AMG Performance 4MATIC+ firehjulsdriftsystem

Motor

3-liters rekkesekser med eksos turbolader og elektrisk hjelpekompressor

Volum

cc

2999

2999

2999

Effekt

hk

367

367

435

Tilleggsytelse

hk

22

22

22

Dreiemoment

Nm

500

500

520

Tilleggsytelse

Nm

250

250

250

Akselerasjon (0-100 km/t)

sek.

5,0

4,9

4,5

Toppfart

km/t

270

270

285

Blandet drivstofforbruk (WLTP)

l/100 km

9,2-10,0

9,2-10,0

9,2-10,0

Blandet CO2 utslipp (WLTP)

g/km

209-226

209-226

209-226

Girkasse

AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Powered by Labrador CMS