-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mercedes utvikler ny nisjemodell
Mercedes har et uttalt mål om å redusere antall modeller, ikke minst gjelder det biler med begrenset salgspotensial. Likevel finner de plass til en ny modell som skal på markedet om et par år.
Bilen på bildene en ny mellomstor cabriolet, men ifølge AutoExpress skal den skal verken hete C-Klasse eller E-Klasse. Derimot tar den i bruk en ny betegnelse som Mercedes har ruget på noen år – CLE.
Nykommeren blir erstatning for to modeller, den allerede utgåtte C-Klasse Cabriolet samt E-Klasse Cabriolet som forsvinner ved neste generasjonsskifte. Roadsteren SLC er også gått ut av produksjon.
Mercedes har nærmere 50 modeller i porteføljen, og nå renner det i tillegg inn en rekke nye EQ-modeller, så det er på høy tid å foreta noen utrensninger.
AutoExpress hevder at nye CLE kommer på markedet i 2023, og som vi har fortalt tidligere har den en ny SL utviklet av AMG foran seg i køen. Du finner ferske bilder av denne i mer avkledd drakt i galleriet.
På samme måte som BMWs nye 4-serie skiller seg mer fra 3-serien enn tidligere, vil også Mercedes CLE få sin egen personlighet i stedet for å være et derivat av C- eller E-Klassemodellene.
Trolig skal CLE bygges på samme MRA-2 plattform som C-Klasse og S-Klasse, ikke på plattformen som er under utvikling av AMG. Det betyr at den kan benytte både 4- og 6-sylindrede motorer for å tilfredsstille kunder med ulike ønsker og budsjetter.
Nye C-Klasse tilbys utelukkende med firere, selv neste generasjon C 63 AMG forventes å benytte en toliter med turbo og hybridteknologi. Om Mercedes likevel skulle ønske å tilby en 6-sylindret CLE, kan de bare gå i delehylla til S-Klasse og hente mildhybrid 3-literen med turbo.
Selv om bilen på bildene er en cabriolet tror eksperter hos AutoExpress det også vil komme en 2-dørs coupé CLE, men ingen firedørs coupé siden den nisjen ivaretas av CLA og CLS.