-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Elektrifisert 911
Disse bildene avslører at selv Porsches sportsbiler får en dose strøm i fremtiden.
Porsche har uttalt at det er uaktuelt å bygge en helelektrisk 911, i alle fall i overskuelig fremtid. Derimot ligger det i kortene at de mindre sportsbilene i 718-seriene kan komme som elbiler, som alternativ til utgavene med bensinmotor som trolig vil leve noen år til.
Men selv om 911 ikke blir elbil, er det aktuelt med elektrifisering i form av en hybridløsning når 911 får sin midtlivs-oppgradering om et par år – noe våre ferske spionbilder avslører.
For selv om bilen våre fotografer har kommet over under testing på Nordsløyfa ser ut som en vanlig 911 Turbo, avslører det gule klistremerket på hekken – et industrikrav for testbiler – at den er elektrifisert.
Bakrute og sidevinduer bak er også maskert for å stenge for innsyn. Der ligger nemlig nye komponenter som testes ut i en tidlig fase på en prototyp, slik at de er lette å komme til for evaluering og eventuell utskifting. De endelige komponentene vil blir nedskalert og skjult under karosseriet.
Det har vært diskutert hos Porsche om elektrifiseringen av 911 skulle starte med en modell midt på stammen eller i det øvrige sjiktet.
Siden de benytter en 911 Turbo til testingen tyder mye på at første modell ut blir en 911 Turbo S E-Hybrid, en betegnelse vi kjenner fra Panamera så vel som Cayenne.
En kilde hos Porsche har avslørt at en hybrid 911 vil benytte et 400 volt elektrisk system, ikke 800 V-systemet som benyttes i Taycan-modellene.
Årsaken ligger i at 800 V-systemer er spesielt viktig med tanke på hurtiglading, noe som er unødvendig for en hybrid med mindre batteripakke.
Det vi ikke vet er om bilen får en liten batteripakke som lades ved regenerering av bremsekraft og «coasting» eller om den blir ladbar og får en viss elektrisk rekkevidde.
Sistnevnte er logisk om man tar hensyn til at stadig flere byer får utslippsfrie soner, men en tung batteripakke er et klart handicap for en sportsbil som skal ha lavest mulig vekt.
Elmotoren er så kompakt at den trolig blir integrert i transmisjonen slik tilfellet er i Panamera.
Trolig starter ansiktsløftingen av 992-generasjonen 911 i 2023/2024.