-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Første glimt av Audis flaggskip
Artemis-prosjektet til Audi var ment å bli den nye S-Klasse standarden. Konseptet skal debutere i München i september, nå lekker de første skissene ut.
2024 skal bli Artemis-årgangen. Da er det klart de må begynne å forberede resten av verden allerede nå, tre år i forveien.
GrandSphere er det underlige navnet det later til at Audi har valgt for det første av de tre pre-Artemis konseptene som skal myke oss opp før hovedretten for alvor skal serveres. Alle tre skal forresten åpenbart hete noe med Sphere.
Marc Lichte, designsjefen, har i det siste vært ivrig på å fortelle at nå trenger – eller fortjener – markedet noe nytt i S-Klasse/7-serie/A8-segmentet, men da håper jeg han har mye mer enn dette i ermet.
Det vi så langt har sett av GrandSphere kan ikke akkurat kalles veldig radikalt.
For hvis disse første antydningene er noe å gå etter, kommer bilen til å se ut som en A7 Sportback som er polert og blåst opp litt. Det lille jeg har sett av GrandSphere så langt gir til og med klart inntrykk av at den godt kunne hatt en forbrenningsmotor der nede.
Elbil-arkitektur burde invitere til noe helt annet. Gjerne på linje med for eksempel Canoo.
Et eller annet sted underveis har forresten Audi også brukt begrepet Landjet på denne nye innsatsen – hvilket kunne bety at de ser for seg privat-jettens luksus – men på hjul.
Vi vet at plattformen (SSP) er en avansert konstruksjon, med store innslag av Bentley/Porsche PPE-plattformen.
Den skal bruke VW-Gruppens egen OS software og skal bli den første bilen som benytter konsernets nye batteri-teknolog som skaleres opp til cirka 600 kilometer rekkevidde.
Det blir mengder av forberedelser til autonomi i den tekniske avdelingen, og på innsiden har Norbert Weber, interiør-sjefen, sørget for at forsetene kan dreies og i hvert fall kan passasjersetet snus helt mot kjøreretningen slik at det blir lounge-stemning der.
Ingen B-stolpe, og dører hengt opp foran og bak hjelper selvfølgelig på ‘velkommen hjem’-inntrykket.
Et par stemningsskapende skisser med drikkeglass i et eget kabinett og en medfølgende potteplante, skal selvfølgelig være med på å illudere din tredje space etter heimen og jobben.
Men vi har en skikkelig sentral-tunnel hele veien gjennom bilen – det var vel heller ikke meningen når man har mulighet for så flatt gulv at man kan trene golf der.
Mens GrandSphere skal vises frem på den amputerte IAA i München (åpner den 7. september og stenger den 12.) er det snakk om en annen, SkySphere, skal være klar til galla-forestillingen i Monterey i august.
Den siste i slekta blir UrbanSphere – en taxi? – en gang i første halvår neste år.