-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
En Morgan for villmarken
Morgan lanserer nå en spesialutgave for de som foretrekker annet enn asfalt som underlag for utfarten.
Opplaget er begrenset til åtte eksemplarer, så trolig er alle solgt før du rekker å lese dette. Som navnet indikerer er Plus Four CX-T basert på Morgan Plus Four, men den har egenskaper du normalt ikke finner hos den tradisjonsrike sportsbilprodusenten.
Ifølge Morgan er spesialutgaven inspirert av de mange spesialutgavene Morgan-eiere har bygget opp gjennom årene, de første konkurranse-bilene skal ha blitt bygget allerede i 1911 for deltagelse i såkalt trials.
– Morgans designteam har tegnet moderne terrengbiler basert på eksisterende modeller i en årrekke. For halvannet år siden var våre investorer og CEO Steve Morris i studioet og kommenterte at det ville være utrolig morsomt å få bygget en av disse, sier designsjef Jonathan Wells.
Etter lanseringen av Plus Four i 2020 tok Morgan kontakt med Rally Raid UK – et selskap som har bygget en rekke spesialbiler for deltagelse i blant annet Dakar Rally.
Bilen bygges ved Morgan-fabrikken i Malvern og sendes deretter til Rally Raid for prepping.
Eksteriøret i spesialutgaven er designet for å bære mest mulig bagasje og utstyr samtidig som det skal gi fører og passasjer best mulig beskyttelse under mer ekstreme forhold enn det en Morgan normalt utsettes for.
Mest tydelig ses ombyggingen bak med der panelet er erstattet av et utstyrs-rack med unike sidepaneler som skal sende tankene til de klassiske fireseterne fra Morgan.
Racket inneholder to solide og vanntette kofferter, en verktøykasse, to 11-liters kanner og to reservehjul. Annet nødvendig utstyr for lengre ekspedisjoner kan også monteres.
Hjulopphenget er spesialdesignet for en bakkeklaring på 23 centimeter, og front og hekk er tilpasset for å kunne passere hindringer i terrenget. Under bilen sitter fem beskyttelsesplater for å ivareta motor og understell.
Firehjulsdriftsystemet er BMWs xDrive-system med elektronisk differensial som er kalibrert for bruk i denne bilen.
Føreren kan velge mellom tre modi avhengig av underlag og kjørestil. Innstilt på «Road» er diffen helt åpen mens den i «All-Terrain» fordeler rundt 45 prosent sperre på bakhjulene. «All-Terrain Extreme» låser bakdiffen og fordeler like mye moment til begge bakhjulene.
Morgan Plus Four XC-T har en prislapp på 170.000 pund pluss lokale avgifter og skal som nevnt kun bygges i åtte eksemplarer.