-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er neste generasjon GLC
Selv om Mercedes satser tungt på elbiler i årene fremover, har de også nye fossilmodeller under utvikling. Bilen på bildene skal erstatte en norsk volumselger.
Det er neste generasjon GLC våre fotografer har kommet over her. Dagens modell kom ny i 2016 og fikk et ansiktsløft i fjor. Dermed kan vi forvente en helt ny modell i løpet et års tid.
Nykommeren ser ut til å vokse litt, trolig for å gi bedre innvending plass samtidig som den øker avstanden noe til 7-seteren GLB.
Likevel vil den fortsatt befinne seg i samme segment hvor den konkurrerer mot modeller som Audi Q5, BMW X3 og Volvo XC60 for å nevne de viktigste blant europeerne.
Proporsjonene har også endret seg – panseret er noe strukket mens taklinjen er senket for å gi bilen et slankere og mer sportslig design enn dagens modell.
Bilen skal bygges på samme plattform som nye C-Klasse, dog i en versjon som er spesielt tilpasset SUV-er. Plattformen sørger for betydelig vektreduksjon siden den inneholder mer aluminium enn tidligere.
Basismotorene vil blir 2-liters firere med en eller annen form for elektrifisering. For Norges del er det viktig at det kommer en ladbare hybrid med god rekkevidde som kan ta over suksessen etter forgjengeren.
Selv toppmodellen Mercedes-AMG GLC63 vil trolig benytte en firer med turbo i kombinasjon med elmotorer som sørger for minst like mye krefter som forgjengeren.
En GLC Coupé vil trolig følge noen måneder etter SUV-en, mens en elektrisk EQC også er under utvikling på en dedikert elbilplattform.