-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her får Tesla mer å bryne seg på
Her er de første spionbilder av andre modell under den nye Ioniq-paraplyen. Den kan bli en tøff utfordrer for Tesla.
Da Hyundai lanserte Ioniq som sub-brand i fjor nevnte de konkret tre modeller. Ioniq 5 kjenner vi godt etter at den har tatt det norske markedet med storm.
Les vår prøvekjøring av Ioniq 5
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 1604 nye Ioniq 5 på norske skilter, hvilket gir den en 19. plass på modellstatistikken. Det tallet vil nok øke betydelig etter hvert som leveringssituasjonen bedrer seg.
I dag kan vi bringe de første bilder av andre modell ut – Ioniq 6 som etter opprinnelige planer skal på markedet i 2022.
Hyundai beskriver Ioniq 6 som en sportslig sedan basert på elegante Prophecy Concept som ble vist i mars 2020, og da er det lett å skjønne at den blir en potensiell konkurrent Teslas sedaner.
Nå vet vi foreløpig lite konkret om bilen, så det er vanskelig si om det er Model S eller 3-eren som er målskiven.
Produksjonsutgaven av Ioniq 5 lå tett opptil 45 Concept som ble vist høsten 2019, så det er grunn til å anta det samme vil skje med Ioniq 6 kontra Prophecy. I så fall er det bare å glede seg.
Bilen skal bygges på Hyundais avanserte elbilplattform med 800-volts teknologi som tillater lynrask lading kombinert med muligheten god rekkevidde.
Ifølge koreanske medier er Ioniq 6 noen måneder forsinket, så produksjonen starter først neste sommer. Årsaken skal være endringer i den endelige designen, samt at bilen får en kraftigere batteripakke enn den opprinnelig var tiltenkt.
Det betyr at bilen vi presenterer her muligens ikke har den endelige utformingen. Men det spiller ikke så stor rolle, for bilen som skal på markedet blir uansett lavere og rundere i formene enn den godt kamuflerte prototypen som her er avbildet under testing i Tyskland.
Gjennom kamuflasjen kan vi likevel se at lyktene, både foran og bak, ser ut til å tilsvare de som sitter på Ioniq 5.
Og hvis du lurer på den tredje modellen, Ioniq 7, så er det eneste vi foreløpig vet at den blir en SUV / crossover i formatet over Ioniq 5 og at den skal på markedet i 2024.