-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Sportsbildrøm uten produsent
Fire britiske selskaper har sammen utviklet et sportsbilkonsept, uten at de har konkrete produksjonsplaner.
Konseptet er ment som en moderne tolkning av den stolte, britiske sportsbiltradisjonen – en grønnere bil som skal være en nytelse å dra på søndagsutflukt med.
En roadster ribbet for tak og vinduer og bygget av bærekraftige materialer – selvsagt med elektrisk drivlinje.
Prosjektet startet under pandemien og er subsidiert av britiske myndigheters via Office for Zero Emission Vehicles. Briefen gikk ut på å skape en sportsbil som er snill mot naturen, både med hensyn til drivlinje og materialbruk.
De fire selskapene er eksperter på hvert sitt felt – Astheimer Design, BAMD Composites, Conjure og Potenza Technologies. I stedet for å modifisere en eksisterende bil startet de med blanke ark og gjorde alt fra scratch.
De tok utgangspunkt i en batteripakke på 88 kWt, men for å oppnå best mulig vektbalanse splittet de den i to individuelle 44 kWt-pakker og plasserte en i front og den andre under gulvet. Det skal holde til en rekkevidde på 644 kilometer.
Karosseriet er meget aerodynamisk og utført i lett naturlig-fiber-kompositt.
Vi får ikke oppgitt noen data med hensyn til ytelser, men før en eventuell realisering må de jobbe for å få opp ladehastigheten som i konseptet er begrenset til 22 kW slik at det tar fire timer å fylle et tomt batteri.
Innendørs råder minimalisme i kombinasjon med moderne teknologi. All viktig informasjon vises på et 5-tommers skjerm integrert i rattet samt en 10-tommers infotainment-skjerm basert på Android Auto.