-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
SAIC blir basic
En skikkelig mellomting mellom en motorsykkel og en ganske åpen bil er det som dukker opp her. Avsender: MGs advanced studio i London.
Hvorfor denne lille vepsen heter RYZR aner jeg ikke. Men den heter nok Concept også fordi det er et konsept. Og så heter den ikke MG, men SAIC. Ganske enkelt fordi det er SAIC (Shanghai, osv.) som eier MG.
Ikke vet jeg hvorfor de har designet den heller, SAIC har ikke for tradisjon å gå helt bananas.
Her er de omtrent der Carver var for femten år siden. Bare med et hjul ekstra foran og litt mer Star Wars påbygg.
‘Den ultimate symbiose mellom mann og maskin’ sier pressemeldingsteksten.
– Dette er et kjøretøy du tar på deg og ikke bare setter deg inn i, fortsetter forklaringen.
Bokstavelig talt. Det følger med en egen kjørejakke som du tar på deg, og så knepper inn i setet før turen begynner.
Da jeg nevnte Carver var det fordi også denne krenger. Hvor mye aner jeg ikke, men styring og forhjul er montert slik at det ikke skal være tvil om at man er inne i en sving.
Dekk, med like runde sidevegger som et MC-dekk, er også montert for at man kan dra full effekt av tiltingen.
Jo skjevere hjulene står, jo større blir banen mot asfalten.
Selvfølgelig er også denne tenkt batterielektrisk. Man ser strøminntaket skissert inn på et av elementene bak.
Legg også merke til bakerste del av taket som ser ut som en forstørret hekk på en superbike, med en stabiliserende finne i tillegg.
SAIC sier ikke noe om hva slags ytelser de ser for seg, men det kan vel ikke være slik at de har tenkt å nøye seg med 30 km/t?
For underlig nok føyer de til at de har bitt seg merke i hvordan folks holdning til offentlige transportmidler har endre seg under pandemien og at en søt liten ting som denne kan hindre gater og veier i å bli fortettet!
Betyr det at trikken skal erstattes med slike?
Gjerne for meg, men jeg tror ikke helt på det. Jeg ser mer for meg at her skal småveier med liten trafikk terroriseres.