-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Se Fords muskelbiler på Oslo Motor Show
Lyst til å se en Ford GT, en Mustang Mach 1 eller Mustang Mach-E GT på nært hold? Du finner dem blant mange flere raske og motorsterke Forder på OMS.
Ford Performance er ledetråden når Ford tar med seg modeller fra store deler av alfabetet til Oslo Motor Show kommende helg. Her står alt fra en skinnende Ford GT, en bil som i norskregistrert antall kan telles på én hånd, via råsterke Mustanger, tøffe pickuper til Ford F-Max, en trekkvogn hørende hjemme i den tyngste klassen.
– Vi vil vise hva Ford er, vise bredden i vårt produktspekter, sier salgssjef nyttekjøretøy i Ford, Espen Markussen.
Ford GT
Høydepunktet hos Ford vil uten tvil være den for de aller fleste uoppnåelige Ford GT. GT er avledet av GT40, bilen Ford vant Le Mans-løpet med fire år på rad fra 1966.
Selv om det var Henry Ford II som, i et anfall av oppgitthet fordi han ikke fikk kjøpe Ferrari, tok initiativet til at Ford skulle utvikle en bil som kunne banke Ferrari og alle andre i baneløp, bygde Ford bilen sammen med samarbeidspartnere. Derfor fortsatte produksjonen av GT40 (40 fordi bilen var 40 tommer høy) i noen grad etter at Ford trakk seg fra prosjektet. Minst en av disse bilene befinner seg i Norge og inngår i samlingen til Henry Harrfeldt. Det var Harrfeldts McLaren 720 Spider som kastet glans på Bil/BilNorges stand på OMS for to år siden.
GT40 er også en svært populær replikabil, og flere av dem har gjennom årene vært å se på OMS.
Superbilen
Et ønske om å ha en superbil i stallen gjorde at Ford lanserte en ny GT som gikk i begrenset produksjon på 4038 eksemplarer i to år fra 2004. GT var den gang utstyrt med en 5,4-liters V8-motor.
Neste GT kom så sent som i 2016, men nå utstyrt med en twin-turbo-ladet V6 på 3,5 liter som de første årene sparket fra med 656 hk og tar GT til 100 km/t på tre sekunder. Det er en slik bil fra 2018 Ford stiller med på OMS denne gang.
En tilsvarende bil, bilen på bildet, er vist på utstilling en gang tidligere. Det skjedde på Motorama i Stavanger for to og et halvt år siden.
Mustang Mach 1
Men Ford har med seg langt mer for bilinteresserte til OMS. Her står også den knallgule Mustang Mach 1 som sammen med filmkjendisen «Lillegul» prydet BilAutofils forrige forside. Bilen sprinter til 100 på 4,2 sekunder med krefter hentet fra 5-literen som yter 460 hk.
Mustang Mach-E GT klarer seg uten bensin, men er samtidig enda råere i ytelse enn V8-eren fra Detroit. Med 487 hk og hele 860 Nm i moment fra start bruker Mach-E GT bare 3,7 sekunder til 100 km-merket. Bilen er allerede i salg og de første eksemplarene ankommer Norge i slutten av 2021/begynnelsen av 2022 - priset fra 635.000 kroner. Ladefarten oppgis til 150 kW.
Ranger Raptor
Ranger Raptor regnes blant de tøffeste av pickupene og bidro til å gjøre Ranger til fjorårets pickupvinner. I år konkurrerer Ranger tettere med Toyota Hilux om den øverste pallplassen i samme klasse.
Også elektrisk Transit blir å finne på Fords stand hvor den vil stå sammen med Ford F-Max, en 500 hk trekkvogn med 12,7-liters motor. F-Max bygges av Fords samarbeidspartner Otosan i Tyrkia som produserer flere av Fords nyttekjøretøyer ved siden av å ha egne modeller.