Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Lekne alternativer fra Porsche

Porsche er bredt representert på LA Auto Show. Her er deres mest lekne nykommere.

Publisert Sist oppdatert

Bare å høre kombinasjonen 500 hester fra en midtmotorisert sportsbil med turtallsperre høyt oppe i oktavregisteret, får tennene til å løpe i vann. Legg til en egenvekt på 1415 kg, og du har essensen i 718 Cayman GT4 RS som debuterer i LA.

En bil som ifølge Porsche trives like godt på svingete alpeveier som på bane. På den tøffeste av dem alle, Nordsløyfa på Nürburgring, har den knust forgjengeren med hele 23 sekunder. Ren utklassing!

Den sekssylindrede boxermotoren uten pustehjelp er hentet fra 911 GT3 og cup-raceren med samme betegnelse. Turtelleren får løpe fritt helt opp til 9000 før den møter sperra.

Sammenlignet med 718 Cayman GT4 får du 80 ekstra hester og 20 ekstra Newtonmeter i en bil der vekten er redusert med 35 kg.

Blant bilens mange unike detaljer legger du merke til luftinntakene bak førerens og passasjerens sideruter hvor det normalt sitter små vinduer. De er der ikke bare for å gi mer luft til motorrommet, men også for å gi et helt unikt lydbilde til de som befinner seg om bord.

Som i alle moderne RS-modeller er standard og eneste girkasse en 7-trinns PDK som gir lynraske skift. Manuelle skift foretas via hendler på rattet.

Bilen gjør null til hundre på 3,4 sekunder og har en toppfart på hele 315 km/t.

Totalvekten på 1415 kg er 35 kg lavere enn i en «vanlig» 718 GT4 og er oppnådd ved å blant annet bruke CFRP i panser og forskjermer samt bruke stropper i stedet for dørhåndtak og bytte ut bakruta til en med lettvektsglass.

Den faste bakvingen er utført i karbon og festene i aluminium, akkurat som på løpsbilen 911 RSR GT. Chassiset senket med 30 mm sammenlignet med en standard 718 Cayman.

Under de siste testene på Nordsløyfa før serieproduksjon kjørte Porsche-ambassadør Jörg Bergmeister den 20,6 lange banen på 7 minutter og 4,511 sekunder – hele 23,6 sekunder raskere enn bestenotering med en 718 Cayman GT4.

Parallelt med lanseringen av nye 718 Cayman GT4 RS presenterte Porsche også bilen i racingdrakt med tilleggsbetegnelsen Clubsport – en bil som er klar for deltagelse i en rekke internasjonale GT-løp verden rundt.

Powered by Labrador CMS