-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Gammel Ferrari blir ny
Da var det ikke bare vi som syntes den shooting brake-aktige fire seters GTC4 så ganske sløv ut. En av eierne gjorde det også, så han leverte sin til Ferraris Special Project og fikk dem til å bygge en ny.
BR20 heter modellen - av en eller annen grunn.
Det har sikkert med navnet på eieren og alderen på datteren hans å gjøre – eller noe slikt. Navnet har i hvert fall ikke noe med Ferraris tradisjoner å gjøre.
Det har derimot bilen. En 6,3-liters V12 langt der fremme, med 681 hk.
Det ser ut som om man har startet med A-stolpene og bygget det hele nytt derfra og bakover.
Det ser også ut som at mange av ideene er kommer fra 410 Superamerica – for ingen skal være i tvil om at dette er en Ferrari. Hverken sett fra siden eller fra en av kortendene.
Men det er jo ikke bare retro, innslag av karbon forteller om 2021, og en avslutning som smaker av 599 GTB er også med på å trekke historien nærmere oss.
Svart tak og en bakrute som er formet etter vindtunnel-sjekk, ny fanger bak og baklys «som skaper en visuell dialog med eksosrørerene» er elementer som fremheves, sammen med en ny diffuser bak.
Fronten er et resultat at «nærmest uendelig mange mulige elementer, designet spesielt for BR20» sier pressemeldingen. Men det er vel mer enn bare hesten i midten som gjør at jeg assosierer den med Ferrarier?
Innvendig er det selvfølgelig vakre materialer og førsteklasses håndverk med innslag av både eik og karbon. Baksetene, som gjorde GTC4 såpass unik, er fjernet og erstattet av et bagasjegulv.
I denne type Ferrarier var dere et par som dro på Grand Tour – ikke en hel familie!
La det være notert at det er sjelden et Special Project tar mindre enn et år. Fra kundens første ideer, til fullført drøm.
Her, hvor det er snakk om nesten en helt ny bil, skulle jeg tro det tok enda lengre tid.