-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nytt fra "superbillig & smått".
Nå er det Chery sin tur til å komme med en minibil til virkelig minipris. En lovende utvikling.
Etter at GMs samarbeidspartner Wuling knekket koden med sin Mini EV, er det flere kinesiske produsenter som forsøker seg med mer eller mindre primitive elbiler med priser ned mot 50.000 kroner.
Dongfeng har forsøk seg med sin Fenguang, men den siste nå, er Cherys lille Ice Cream. Jovisst, den heter det.
30.000 yuan er ca. 40.000 kroner. Litt mer enn for Wuling-bilen, men iskremen har en design som gjør at den ser litt mer voksen ut også.
Dette er den første bilen i Cherys kommende iCar Ecology serie, samtidig som den er kodet QQ sammen med andre av Cherys bybiler.
Hvis du syns denne ser liten ut, er det et bevis på at bildene ikke lyver. Den måler 298 x 150 x 164 cm og har en akselavstand på nesten 2 meter. Vekten på den enkleste er rett under 700 kg. Med alt stasjet – og utstyrslisten er forbausende lang – er vi oppe på 740 kg.
Det påstås at det er plass til fire personer på innsiden – det hjelper selvfølgelig at dette er en så komplett boks du kan klare å lage – akkurat som Wulings. Men det er bygget inn et par ekstra stylingelementer her.
Fronten har et helt eget uttrykk og antydningene til skjermer er enda mer utpreget her. Selv om det er kanskje en dårlig idé å gjøre spesielt oppmerksom på 12-tommere med 145/70 dekk? Ikke spesielt imponerende.
Den u-formede dagkjørelys-signaturen og den svarte platen nederst på fronten, som sikkert skal inneholde ekstralamper med tiden, er med på å få den til å se enda bredere ut enn den er.
Baklysene er modellert etter hovedlysene foran, dessuten er det åpenbart plass til runde reflekser og kanskje ryggelys der bak.
Interiøret har de ikke vist bilder av ennå, men det de forteller om drivlinjen er at den har en motor i hekken som yter 20 kW og 85 Nm. Den mates fra litium jernfosfat batterier som skal kunne bidra til en rekkevidde på 120 til 170 km.
Går du inn på Tmall kan du kjøpe en der, med 60 dagers angrerett. Problemet er, du må kunne litt kinesisk.