-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ujålete SUV i ny innpakning
Suzuki lanserer nå en ny generasjon av sin populære S-Cross, en praktisk og ujålete familie-SUV.
S-Cross ble første gang lansert i 2013 og fikk et ansiktsløft tre år senere. Nå lanseres andre generasjon som er bedre enn forgjengeren på de fleste områder.
Suzuki oppgir ingen mål, så vi får anta at den størrelsesmessig er på nivå med forgjengeren.
Det er også sparsomt med tekniske data, så vi forventer at motoren er den samme som benyttes i dagens S-Cross med et 48 V mildhybrid-system som byr på 130 hk og maks dreiemoment på 235 Nm.
Mens dagens hybridutgave kun leveres med manuell girkasse, kan kundene velge mellom manuell og automat på nykommeren.
Firehjulsdrift er en selvfølge, som i alle norske Suzuki-modeller. Systemet har programmer tilpasset ulike kjøreforhold – auto, sport, snow og lock.
Bilen er noe hevet for å fremheve SUV-følelsen. Den sorte grillen omkranses av lykter med LED-teknikk.
Interiøret er nytt med gode seter og justeringsmuligheter og har ifølge importøren «god plass til fem personer».
Øverst på dashbordet sitter en 9-tommers HD-skjerm hvor de fleste funksjoner styres ved berøring eller stemmestyring – som 360-graders kamera med parkeringsassistent, navigasjon, handsfree og kjøretøyinformasjon.
Systemet er kompatibelt med Apple CarPlay og Android Auto.
Blant øvrig utstyr inngår to-sone klimaanlegg, setevarme, DAB+, Hill Control, og 17-tommers aluminiumsfelger. Bagasjerommet har en kapasitet på 440 liter som er identisk med forgjengeren.
På sikkerhetsfronten fremhever Suzuki blant annet skiltgjenkjenning, blindsonevarsling, filskiftassistent, adaptive cruis-kontroll med stopp/kjør-funksjon, automatisk nødbrems og varsel om kryssende trafikk ved rygging.
– Dette er en robust SUV som passer utmerket til familier som ønsker god plass, mye utstyr og fleksible løsninger. Vi får et stort antall biler allerede før nyttår, så det vil være god tilgang på biler for rask levering, sier Lars Havre, salgssjef i Suzuki Norge.
Han legger til at de første bilene allerede er ankommet Norge, og at det er mulig å skaffe seg denne allerede før nyttår.
Biler med manuell girkasse har en introduksjonspris på 389.900 kroner inkludert SafeTech-pakke (verdsatt til kr 87.000 av importør) og manuell girkasse. Ønsker du automat er tillegget kr 20.000.
Importøren presiserer at prisene gjelder for 2021 siden avgiftsnivået for 2022 foreløpig ikke er avklart i påvente av hva som vedtas i statsbudsjettet.