-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Nok en bil fra Sony
Sony er selvsagt godt representert på den store elektronikkutstillingen i Las Vegas, men like selvsagt er det ikke at de viser en bil. Den andre på to år.
Vision S-02 heter årets konsept fra elektronikkgiganten Sony, en naturlig oppfølger til sedanen Vision-S fra to år tilbake.
Den gang sa de ganske klart at de ikke hadde noen konkrete planer om å entre bilindustrien, men nå har fløyta en annen lyd. Nå er nemlig planen å lansere en ny divisjon med betegnelse Sony Mobility i løpet av våren.
Det uttalte målet til den nye divisjonen er å benytte Sonys ekspertise innen kunstig intelligens og robotteknologi samtidig som de utreder muligheten for å entre markedet for elektriske biler.
Dette har nok vært debattert vel og lenge internt hos Sony, for både Vision-S og nye Vision-S 02 ser nærmest gryteklare ut slik at de raskt kan settes i produksjon.
Nykommeren er en relativt stor crossover, ikke ulik Tesla Model X i format. Den har plass til syv personer fordelt på tre seterader, så selv om den er «mid-size» i amerikansk målestokk er den stor i europeisk målestokk.
Bilen er tilkoblet «skyen» og har 5G-kompabilitet slik at den kan oppdateres automatisk (OTA) og kan til og med fjernstyres – noe Sony anser som viktig teknologi med hensyn til selvkjøring.
Selvsagt er bilen full av den teknologien Sony er mest kjent for – som surround sound lydanlegg med høyttalere innebygd i setene. Den har også en panoramaskjerm på dashbordet og individuelle skjermer for baksetepassasjerene.
Her kan de blant annet spille PlayStation via en trådløs oppkobling mot stasjonen som står hjemme.
Sony gir ingen informasjon om drivlinje, men trolig er bilen basert på en EV plattform fra Magna Steyr siden det første konseptet også var utviklet i samarbeid med de østerrikske spesialistene.
Magna Steyr står for produksjonen av blant annet Jaguar I-Pace og det er også der Fisker Ocean skal bygges på en dedikert Magna Steyr-plattform – muligens den samme Sony har basert seg på.
Sonys første konsept hadde en motor på hver aksel og en samlet effekt på 400 kW (544 hk). Det burde være tilstrekkelig også for en vesentlig tyngre SUV.