-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Gammel Mini blir ny og ren
Mini-fabrikken i Oxford tilbyr nå å bygge om en klassisk Mini til moderne elbil. Skulle du angre, kan du senere få den bygget tilbake igjen.
I Minis hjemland ruller mange av den klassiske småbilen med opprinnelse i 1959 fortsatt på veiene. Mange hegner nok godt om sine klenodier, men nå er det også mulig å få den bygget om til elbil.
Idéen ble født allerede før lanseringen av elektriske Mini Cooper SE i 2019. På bilutstillingen i New York året før viste man frem «Classic Mini Electric»; et unikt og velrestaurert eksemplar av den klassiske Mini Cooper hvor den opprinnelige motoren var erstattet av en elmotor.
Reaksjonene var så positive at et dedikert team på Mini-fabrikken i Oxford jobbet videre med prosjektet og utviklet planen for å gi et tilsvarende tilbud til eiere av klassiske Minier i Storbritannia.
Elektrifisering har lenge vært et tema hos Mini – allerede i 2008 kjørte vi en prototyp som siden ble bygget i et lite antall for det amerikanske markedet.
Varsom håndtering av originalen er en viktig del av konseptet, derfor gjøres kun reversible endringer på bilens konstruksjon under ombyggingen.
Bensinmotoren til hver bil blir behørig merket og lagret. Dermed er det også mulig å sette bilen tilbake til sin opprinnelige stand på et senere tidspunkt om eieren skulle ombestemme seg.
Bensinmotoren erstattes med en elmotor som yter 90 kW (122 hk). Noen sinke blir den ikke – null til hundre går unna på rundt ni sekunder.
Hurtiglading er ikke noe tema – batteriet kan lades med en effekt på opptil 6,6 kW og holder ifølge produsenten til en rekkevidde på rundt 160 kilometer.
Det sentrale instrumentpanelet, kjent siden bilens tidlige dager, oppdateres også for å kunne vise nødvendig informasjon om rekkevidde, girvalg og annet.
Den elektriske kjernefamilien til Mini vil i løpet av de neste årene inkludere en ny 3-dørs-modell, en ny crossover-modell i småbilsegmentet og en crossover-modell i kompaktsegmentet. Fra 2030 og utover vil Mini kun lansere elektriske modeller.