-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Første elbil fra AMG i salg
Mercedes-AMG legger lista høyt når de lanserer sin første elbil – EQS 53 4Matic+.
Bilen får en effekt på inntil 761 hestekrefter og maks dreiemoment på 1020 newtonmeter. De første bilene kommer til Norge i løpet av første kvartal med priser fra 1.304.000 kroner.
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ har en kraftig elektrisk drivlinje med en motor på hver aksel og fullt variabel firehjulsdrift sørger for å overføre kreftene dit de best kan nyttiggjøres under ulike kjøreforhold.
Grunnversjonen oppnår en maksimal totaleffekt på 658 hestekrefter og et dreiemoment på 950 Nm. Akselerasjonen fra 0 til 100 km/t går unna på 3,8 sekunder mens maksfarten er begrenset til 220 km/t.
Med AMG Dynamic Plus-pakke, tilgjengelig som tilleggsutstyr, øker den maksimale effekten til 761 hestekrefter og 1020 Nm i Race Start-modus med boost-funksjon.
Med denne pakken akselererer kruttønna fra 0 til 100 km/t på 3,4 sekunder og toppfarten er begrenset til 250 km/t.
Litium-ion-batteriet er på 400 V og har en kapasitet på 107,8 kWt – nok til en rekkevidde på 529-586 km basert på WLTP-syklusen.
EQS 53 4MATIC+ kan lades med opptil 200 kW på hurtigladestasjoner, og med opptil 22 kW med ladeboks via den kraftige ombordladeren. En rekkevidde på nye 300 kilometer (WLTP) kan lades opp på kun 19 minutter under rette forhold.
Ladetiden effektiviseres med intelligent termisk styring når navigasjon aktiveres med Electric Intelligence. Batteriet kan dermed forvarmes eller kjøles under kjøring slik at bilen når det ideelle temperaturvinduet på en hurtigladestasjon, som muliggjør raskere lading.
Bilen er bestillingsklar og utleveringene starter snart.
1) I kombinasjon med 21" AMG-hjul i kombinasjon med SPORT eller SPORT+ kjøremodus
Pris:
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ | |
Pris eks. levering | kr 1.304.000 |
Elektrisk motor | Type | To permanent synkrone motorer (PSM) |
Drivlinje | Type | Fullt variabel AMG Performance 4MATIC+ firehjulstrekk |
Effekt (uten/med AMG DYNAMIC PLUS) | hk | 658 / 761 |
Dreiemoment (uten/med AMG DYNAMIC PLUS) | Nm | 950 / 1020 |
Toppfart (uten/med AMG DYNAMIC PLUS) | km/t | 220 / 250 |
Akselerasjon 0-100 km/t (uten/med AMG DYNAMIC PLUS) | sek | 3,8 / 3,4 |
Vekt | kg | 2655 |
Batterikapasitet | kWt | 107,8 |
Ombordlader (standard/tilleggsutstyr) | kW | 11 / 22 |
Hurtiglader | kW | 200 |
Maksimal regenerering | kW | 300 |
Rekkevidde (WLTP) | km | 529 – 586 |
Blandet forbruk (WLTP) | kWt/100 km | 21,1 – 23,4 |
CO2-utslipp (WLTP) | g/km | 0 |
Cd-verdi1 | Cd | 0,23 |