-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ioniq 5 på steroider
Hyundais N-divisjon er snart klar med sin versjon av Ioniq 5. Her er den på testtur i sin nye kamuflasje.
Ioniq 5 har fått en meget positiv mottakelse i det norske markedet. Siden de første bilene kom til landet for et snaut år siden er det ifølge OFV registrert 5124 nye Ioniq 5 på norske skilter, hvilket gjør den til merkets mest solgte modell i perioden.
Les vår prøvekjøring av Ioniq 5
Trolig kunne antallet vært vesentlig høyere om leveringssituasjonen hadde vært bedre. Importøren oppgir ikke hvor mange som står på ventelisten, men produkt- og PR-sjef Øyvind Knudsen sier følgende:
– Vi har stadig veldig høy ordreinngang på IONIQ 5, men leverer heldigvis også ut biler i godt tempo. Avhengig av farge og utstyrsvalg er leveringstiden rundt et halvt år, men dette vil alltid kunne variere noe.
Syv av ti kunder har valgt toppmodellen med firehjulsdrift og maks effekt på 325 hestekrefter. Men når modellen på disse bildene lanseres får kundene ytterligere et alternativ å forholde seg til.
Dette er nemlig Ioniq 5 N, og N hos Hyundai tilsvarer M hos BMW og AMG hos Mercedes – de som leverer biler med de heftigste ytelsene.
Du ser tydelig at bilen ligger nærmere bakken enn en ordinær Ioniq 5 og den har i tillegg et stivere chassis og mer markante skjermbuer. Du kan også se at bremseskivene er kraftigere dimensjonert.
Innendørs skiller den seg ut med sportsseter for de to som sitter foran.
Regn med at drivlinjen minst tilsvarer den som sitter i toppmodellen Kia EV6 GT, og da snakker vi 585 hestekrefter og maks dreiemoment på 740 newtonmeter.
Største batteripakke Hyundai har tilbudt så langt er på 77,4 kWt som i Kia-modellen gir en rekkevidde på inntil 400 kilometer. Maks ladefart på 240 kW gjør at du lader batteriene mens du inntar en kjapp lunsj.
Hvilke forventninger har Hyundai Norge til den nye modellen?
– Vi har ingen bekreftede detaljer om en N-utgave fra fabrikken, men det er ingen tvil om at det fremstår som et meget spennende tilskudd, svarer Knudsen.