-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ur-Porsche på Watt
En britisk startup er klar til å servere deg noe som ser veldig ut som en klassisk Porsche 356, men som har byttet ut boksermotoren med en rotasjonsmotor.
En av bilhistoriens mest ikoniske fasonger er vel den du finner i en klassisk Porsche 356.
Det virker imidlertid på pressemeldingen fra Watt Electric Vehicles som at den bilen de holder på å gjøre klar til produksjon er et stykke unna originalen, selv om det ved første øyekast ser helt likt ut.
De presiserer at alle utvendige overflater er vesentlig forskjellige, for å bedre luftmotstanden. Dessuten sier de at det har skjedd andre endringer for å få til den elektriske drivlinjen som ligger under.
Porsche er vel den produsenten som ligger nærmest Ferrari i antall advokater klare til å slå ned på alle forsøk på å forstyrre merkevaren, hvor og når som helst på hele kloden.
Grunnlaget for det hele er en plattform som WEV har utviklet kalt PACES, som kan bære en mengde forskjellige biltyper. De har allerede vist bilder av en varebil, men skal altså debutere med en Porsche-ikke-kloning.
Det kommer garantert til å gi mer presse enn en kassebil.
Det lille som er kjent er 160 hk og en nulltilhundre på «rett over fem». Batteriet er ikke på mer enn 40 kWt og er åpenbart med på å holde vekten nede på rett over 1000 kg (på linje med de tyngste 356).
Aircondition er bygget inn, det er moderne oppkoblingsmuligheter om bord, og plattformen skal være bygget til å møte Europeiske kollisjons-verdier.
Vi venter fremdeles på andre detaljer, det sies at de første skal leveres senere i år.
Først skal den komme 21 lanseringseksemplarer – de er priset til £ 81.250.
Ikke mye for en strøken 356, men så er altså ikke dette noen 356!