-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Snart kommer den elektriske E-Klassen
Vi fikk et første glimt av Mercedes EQE på IAA i München sist høst. Nå røper Mercedes flere detaljer.
Mercedes-Benz EQE er andre modell ut på den dedikerte elbilplattformen EVA2 etter storebror EQS som så vidt har ankommet Norge.
Ifølge OFV er det registrert 145 EQS hittil i år, og et så høyt volum har vel aldri S-Klassen vært i nærheten av. I alle fall ikke på bare tre måneder.
Les vår omtale fra EQE fra bilutstillingen i München
Mens EQS produseres ved en ny fabrikk ved Stuttgart, skal EQE bygges i Bremen, med unntak for biler som skal til Kina. De skal bygges lokalt i Beijing.
Sammenlignet med storebror er akselavstanden i EQE 90 mm kortere, men 312 cm gir likevel et godt grunnlag for et rommelig interiør.
Med hensyn til eksteriørmål er EQE nokså lik dagens CLS, og som denne har den konvensjonelt bagasjeromslokk og fast bakrute.
Når det gjelder innvendige mål lover imidlertid produsenten at EQE har vesentlig mer plass enn dagens E-Klasse, for eksempel 27 mm mer skulderrom i forsetene og 80 mm mer innvendig lengde.
Seteposisjonen er 65 mm høyere og bagasjerommet har en kapasitet på 430 liter – der kommer den altså til kort sammenlignet med E-Klassens 540 liter i sedanen og 640 i stasjonsvognen.
I første omgang lanseres bakhjulsdrevne EQE 350+ med 215 kW (292 hk) og maks dreiemoment på 565 newtonmeter. En batteripakke på 90 kW sørger for en oppgitt rekkevidde på inntil 654 kW, og den kan lynlades med inntil 170 kW effekt.
Senere følger ytterligere to varianter – EQE 500 4Matic og AMG 53 4Matic+. Dessuten er Mercedes-AMG klar med sin EQE 43 4Matic som vi har fortalt om tidligere.
Vi kommer tilbake med flere detaljer nærmere den offisielle lanseringen som skal skje i sommer.
Her finner du tilgjengelige data og priser for EQE